אמונה

גם לגויים יש נשמות

כל בני האדם נבראו בצלם אלוקים, אז מדוע תפקידו של היהודי חשוב יותר משל הגוי?

אא

שלום כבוד הרב. שמי רותי ואני בימים אלה עוברת תהליך גיור.

אני מרגישה לאחרונה מאוד מתוסכלת ומעורערת לגבי נושא מסוים שמאוד קשה לי להסכים איתו.

כחלק מלימודיי בתהליך אני נוכחת לגלות כי יחס היהדות לגויים הוא לא תמיד לרוחי. לדוגמא, נאמר לי כי לגויים בניגוד ליהודים אין נשמה? עוד נאמר לי שפיקוח נפש אינו תקף לגבי גויים, שאהבת לרעך כמוך מדבר רק על יהודים ולא חל על גויים ועוד ועוד בנושא.

מכיוון שאני עוברת תהליך גיור ניתן להבין מדוע הנושא הזה רגיש לי מאוד. קודם כל קשה לי לחשוב שלאמא שלי, האדם החשוב והאהוב לי ביותר בעולם שעושה מעל ומעבר כל חייה למעני ולמען אחיי.

בעצם אני שואלת האם לא עשה הקדוש ברוך הוא את כל בני האדם בצלמו? אני מאוד מאמינה ומאוד שלמה עם הדרך שבחרתי לעצמי גם אם אני לא מסכימה עם דרכי חיים אחרות.

אני באמת חושבת שכל אדם רשאי לעשות את בחירותיו וכל עוד בחירותיו הן לטובתו ולטובת הסובבים אותו וכל שאיפותיו הן להיות טוב ולעשות טוב. 

אני באמת אשמח מאוד עם תוכל להקדיש מזמנך כדי לענות לי ולעזור לי להמשיך את התהליך לסיימו בעזרת השם בקרוב עם תוספת קטנה לשקט הנפשי . תודה רבה.

* * *

שלום וברכה,

עליך לזכור תמיד שהיהדות "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". ופירוש הדבר שאנו אוהבים גויים שהם טובים וישרים.

התורה אינה מציעה לגויים להתגייר. גויים הם טובים כפי שהם, כל עוד הם מקיימים את שבע מצוות בני נח המוטלים עליהם.

את נשמעת לי כאדם טוב, אך נראה שחסר לך ידע בסיסי ביהדות. למרבה הצער, ישנם גם יהודים רבים שחסר להם ידע חשוב ביהדות, והם עשויים ולטעות להטעות אותך שלא מתוך כוונה רעה.

אחד הדברים הבסיסיים שאת צריכה לדעת הוא, שכל בני האדם נבראו בצלם אלוקים, והיהדות מלמדת אותנו שגם לגויים יש נשמות. הגויים הרי מצווים בשבע מצוות בני נח, והם יקבלו שכר ועונש בעולם הבא על מעשיהם הטובים והרעים בעולם הבא. יש גוי צדיק ויש גוי רשע. חכמינו לימדו אותנו שגויים טובים אשר קיימו שבע מצוות בני נח - יש להם חלק בגן עדן, והם גם יקומו בתחיית המתים. לאחר הגאולה כל העמים הגויים יעבדו את ה' ביחד, ויעלו לבית המקדש להקריב קורבנות.

נראה לי שקיבלת מידע שגוי בנוגע לגוילפי ההלכה צריך להציל גר תושב (- כלומר גוי שמקיים שבע מצוות בני נח) ולרפא אותו מכל חולי בחינם.

ביום השבת ההלכה קובעת שצריך להציל גויים משום דרכי שלום, ולכן ארגוני הצלה חרדים מצילים גויים בשבת.

"ואהבת לרעך כמוך" היא מצווה לא פשוטה בכלל. נא ראי כאן הסבר.

אך ודאי שאת צריכה להוקיר את אמך שדאגה לך ואוהבת אותך - משום הכרת הטוב ומצוות כיבוד הורים. חז"ל לימדו שאפילו גויים חייבים בכיבוד הורים, וישנם סיפורים בגמרא המשבחים גוי שהיה מכבדים את הוריו.

ודאי שאלוקים אוהב את כל בריותיו אהבה גדולה, כך נאמר בתהילים: "ורחמיו על כל מעשיו"!

עם זאת, גם מובן שאלוקים קרוב יותר לאנשים שעוסקים בו, שחושבים עליו, שמקיימים את תורתו ומחוייבים בקיום מצוותיו. הבודהיסט רוצה להרגיש טוב עם עצמו אך הוא לא חושב על אלוקים, ולא מקיים את מצוותיו.

היהודי יש לו תפקיד חשוב מאוד בעולם, בדומה לשליח אשר נשלח על ידי המלך לאיזו משימה חשובה - ולכן אם היהודי לא מקיים את תפקידו - הוא נענש על כך, כי האחריות שלו בעולם גדולה הרבה יותר מאשר הגוי (גם לגוי יש משימה לקיים שבע מצוות בני נח, אך היהודי מצווה בתרי"ג מצוות). תפקידו של היהודי הוא מה שנותן לו את הפוטנציאל הרוחני והקירבה הגדולה יותר ל-ה'. כגודל המשימה - גם כך גודל האחריות, השכר והעונש שמוטלים על האדם בעולם הזה. לצערנו ישנם בימינו יהודים שאינם שומרים על יהדותם, ואי אפשר ללמוד מהם דוגמה, כמו שאי אפשר ללמוד דוגמה מחיילים בצבא שממרים פקודות, או שליחים שלא ממלאים את תפקידם.

הבחירה להתגייר היא בחירה גדולה מאוד, כי האחריות להיות יהודי היא אחריות גדולה וחשובה. לא ניתן לשוב בחזרה להיות גויה לאחר שהתגיירת.

כמו כן, עליך לשים לב שאת תהליך הגיור את עורכת עם רבנים חרדים - במוסד דתי רציני. כי לצערנו ישנם בימינו מוסדות שאינם מגיירים בצורה רצינית, ולאחר מכן אי אפשר לסמוך על גיור זה להלכה, ואז תהיי חלילה במצב של "ספק גויה - ספק יהודיה".

אני ממליץ לך להתקשר לישיבת "אש התורה" בירושלים כדי לשאול על תהליך הגיור שלך, ולהבין את היהדות בצורה טובה יותר: 02-6285666

בברכה,
דניאל בלס

תגיות:שאלות באמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה