חדשות בארץ

מחירי הירקות הגיעו לשיאים חסרי תקדים. ומה עושים במשרד החקלאות בתגובה?

בצעד חריג, במשרד החקלאות, בשיתוף משרד האוצר, הוחלט לאפשר ייבוא עגבניות ומלפפונים מחו"ל. זאת בשל מחירי הירקות שנסקו למחירי שיא, ואף יימשכו עד דצמבר. בתגובה, החקלאים זועמים על ההחלטה ומאיימים לעלות ביום שני עם טרקטורים אל הכנסת

אא

החקלאים זועמים: בימים אלה החליט משרד החקלאות, ובראשו השר אורי אריאל, בשיתוף משרד האוצר, ובראשו השר משה כחלון, לאפשר ייבוא של עגבניות ומלפפונים מטורקיה וממדינות שכנות נוספות, על מנת לבלום את נסיקת מחירי הירקות וכן למנוע מחסור שלהם.

ההחלטה, התקבלה לאחר שמחיריהם של מלפפונים ועגבניות הגיעו לאחרונה למחירי שיא, שאינם יורדים - וזאת בשונה מהשערתה של העיתונות הכללית. כך לדוגמא, בשוק מחנה יהודה בירושלים, עגבניות נמכרות ב-22 שקלים לקילו, ואילו מחירו של מלפפון עומד על כ-10.60 שקלים. כתוצאה מכך, מחיריהן של 3 עגבניות בלבד, עומד על כ-11 שקלים לפחות(!).

במשרד החקלאות, אף מיודעים כי המחירים צפויים להישאר ברמת השיא עד חודש דצמבר, ולכן החליטו לפעול בנושא, על מנת למנוע פגיעה נוספת בצרכן הישראלי. כתוצאה מכך, הוחלט על ייבוא של הירקות מטורקיה וממדינות שכנות נוספות. הייבוא יחל מיום שלישי הקרוב, והירקות ישווקו ברשתות השיווק וברשתות. התקווה היא, כי בעקבותיו מחירי הירקות יירדו.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

ראוי לציין, כי הייבוא הוגבל ל-300 טון בלבד, שהוא פחות מ0.004 אחוז מהביקוש השנתי, שעומד על כ-75,000 טון לשנה – מה שמשאיר בעמימות את מידת השפעת הייבוא על מחירי הירקות. כמו כן, הבטיח משרד החקלאות לקבוע 'מחירי רצפה' עבור הסחורה שתיובא, זאת על מנת למזער את הנזק לחקלאים בישראל, ולהבטיח שמחירי הירקות לא יצנחו בבת אחת.

אולם למרות זאת, החקלאים זועמים על ההחלטה, וטוענים כי היא פוגעת בפרנסתם. נשיא התאחדות הצרכנים, דובי אמיתי, אף התבטא וטען כי "מזה זמן שבמדינת ישראל ישנו קרטל קמעונאי נוסח קולומביה שעושק אותנו וסוחט אותנו למחירי הפסד".

לרגל עליית המחירים, גם בכנסת, הוחלט על צעד בנושא: וועדת הכלכלה תתכנס באופן מיוחד ביום שני, על מנת לדון בעליית המחירים האמורה. יו"ר הוועדה, איתן כבל, אף התבטא ואמר שהוועדה מתכוונת לחפש ולהצביע על האחראים למחסור ולעליית מחירי המזון. 

תגיות:עגבניותמשרד החקלאותמחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה