חדשות בארץ

מצמרר: הקשר הטראגי שבין אביה של נעמה הנקין לאביו של נחשון וקסמן

חנן ערמוני, אביה של נעמה הנקין, נפצע לפני 21 שנה כלוחם בסיירת מטכ"ל, בשעה שניסה לחלץ את נחשון וקסמן, שנחטף ונרצח בידי החמאס. אתמול התרחשה סגירת מעגל מצמררת, בשעה שאביו, יהודה וקסמן, הגיע לנחם אותו על רצח ביתו

אא

הם נפגשו לראשונה לפני 21 שנה. חנן ערמוני היה אז לוחם בסיירת מטכ"ל, יהודה נחשון בדיוק שיכל את בנו, נחשון וקסמן. הלה, היה אז רק חייל צעיר בן 19, שעלה על טרמפ כדי להגיע הביתה, יחד עם חבורת מחבלים שהתחפשו למתנחלים. מאוחר יותר התברר שנחטף על ידי חבורת מחבלים מטעם החמאס, ואף הוחזק בשבי במשך שישה ימים. במבצע מיוחד, ניסתה סיירת מטכ"ל לשחררו מהתופת, אולם לדאבון הלב המבצע כשל, ונחשון חזר בארון, לאחר שנרצח על ידי בני העוולה, יחד עם קצין סיירת מטכ"ל – סרן ניר פורז, שנהרג תוך כדי הניסיון לחלצו.

אחד מאותם לוחמים שהשתתפו במבצע ואף נפצע בו, היה חנן ערמוני. במהלך השבעה דאז, הגיע ערמוני כדי לנחם את בני משפחת וקסמן על מותו של בנם, ובין היתר גם את האב השכול, שהתרגש מאוד מהמחווה. השבוע, 21 שנה מאוחר יותר, הם נפגשו שוב, בסגירת מעגל מצמררת, כשהפעם יהודה וקסמן הגיע לנחם את חנן ערמוני בפדואל, עם הירצחה של ביתו, נעמה הנקין.

נעמה הנקין הי"דנעמה הנקין הי"ד

לדברי וקסמן, מיד לאחר ששמע על הרצח – היה לו ברור שיגיע לנחם. "המפגש היה מאוד מרגש", סיפר וקסמן לאתר ynet. "התחבקנו. זו הייתה תחושה קשה ומרגשת. שנינו מאוד התרגשנו לפגוש אחד את השני".

בהמשך, תיאר האב וקסמן את גודל הכרת הטוב שהוא חש כלפי ערמוני, עד עצם היום הזה. "מדובר באדם ממעלה גדולה", תיאר, "והייתי רוצה להיות לידו בעולם הבא, משום שהוא היה מוכן להיהרג כדי להציל חייל שמעולם לא פגש, את הבן שלי. חנן סיפר לי על האירוע הקשה והאווירה הייתה ממש קשה. אני איבדתי את בני, והוא איבד את בתו, ועכשיו יש לו משימה גדולה - לגדל ארבעה יתומים. לבי לבי איתו ועם משפחתו".

בהמשך, התייחס בדבריו גם למצב הביטחוני, וטען שעל ישראל והפלסטינים להגיע להבנות באשר לחילוקי הדעות ביניהם, וכי יש לנהוג במפגעים ביד קשה. "הרי בסופו של דבר השטח יגיע לרגיעה", אמר וקסמן. "חבל שזה יקרה אחרי שנספור מתים משני הצדדים. עדיף לסיים זאת עכשיו ולהחליט שדי לכל ההרג מסביב. ההנהגה צריכה ליצור הרתעה רצינית, כזו שתגרום למחבלים לחשוב פעמיים לפני שהם מבצעים פיגוע או פעולת טרור", הוסיף.

תגיות:משפחת הנקיןנחשון וקסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה