חדשות בארץ

שנת 2050: החרדים יהוו שליש מכלל היהודים בישראל

התרחיש האופטימי לשנת 2050: עליית הילודה, חיזוק הזהות היהודית וירידת ההתבוללות

אא

בפרוס שנת התשע"ו, מונה העם היהודי כ-14.3 מיליון נפש. מתוך סך כל אלה, כ-6.3 מיליון יהודים חיים במדינת ישראל, וכ-8 מיליון חיים בתפוצות: 5.7 מיליון בארה"ב, ו-2.3 מיליון בכל שאר הארצות (ובעיקר בצרפת, קנדה, בריטניה, רוסיה, ארגנטינה, גרמניה, אוסטרליה וברזיל).

חיזוי לשנת 2050 מספק תרחיש אופטימי: 20 מיליון יהודים בישראל ובעולם, כאשר שליש מתוכם יהווה הציבור החרדי.

תחזיות דמוגרפיות, אשר אינן ודאיות לחלוטין, כוללת את רמת הילודה הצפויה בשנים הבאות, רמת הבריאות והתמותה ואת שכיחות ההגירה בין ארצות שונות. (כולל אל מדינת ישראל וממנה).

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

ילודה ותמותה משתנות באיטיות לטווח ארוך ובתיווך הרכב הגילים הנוכחי הידוע, לכן רמותיהן העתידיות לא יפתיעו יותר מדי. הגירה בינלאומית קשה יותר לחיזוי, בגלל תלותה בנסיבות משתנות בפתאומיות שמקורן בסביבה הקרובה, וגם במקומות רחוקים יותר על פני כדור הארץ.

עתיד העם היהודי אינו תלוי רק בנסיבות הפנימיות של עצמו, אלא במידה מכרעת באירועים גלובליים שלאחרונה נראים פחות תחת שליטה, כולל מלחמות וטרור, תנודות כלכליות, תמורות במזג האוויר, הגירה רבת היקף, ומעל הכל - יציבות או התפרקות של מדינות.

שקט ופיתוח כלכלי עשויים לחזק את שביעות הרצון ואופטימיות של התושבים, והתוצר הבדוק יהיה שיעור ילודה גבוה ויציב. עלייתה של ישראל בסולם איכות החיים בין הארצות המפותחות ביותר, עשויה להעלות את האטרקטיביות של המדינה ולמשוך הגירה במספרים גדולים מאלה של השנים האחרונות, בנוסף למיתון במספר המהגרים מישראל למדינות אחרות. התוצר יהיה צמיחת אוכלוסייה מהירה יותר בישראל, ומיתון הצמצום בתפוצות.

תגיות:חרדיםיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה