תשובה בהידברות

איך הגעתי למקום הזה?

"השיעורים בערוץ הידברות מובילים אותי לחשוב על מצבי: איך מתמודדים עם כל הכאב העצום הזה שהנפש לא יכולה להכיל? ואז מגיע ידע אמיתי על החיים. זה מרגיע את הנשמה". סיפורה של רבקה בורק

אא

אני בשנות הארבעים לחיי, נשואה עם ילדים ומתגוררת במרכז הארץ. גדלתי בבית מסורתי שבו שמרו שבת, אבל אחר כך ראו טלוויזיה ויצאו לבלות. בכל אופן, אף פעם בימי חיי לא הדלקתי אש בשבת. הכרתי את בעלי כשהייתי בת שש עשרה. היינו חברים עד שהתחתנו כעבור חמש שנים. כשהייתי בת שלושים, אחי הצעיר ממני, בחור מבריק וחכם, היה בטיול בארצות הברית וחזר בתשובה במונסי. הוא היה מקורב לרב שלום סרברניק מ"ערכים". כאשר הוא התקרב ליהדות חשתי ששחורים רודפים אחרי. כעבור זמן נפגשתי עם אחי והתוודעתי דרכו לעולם היהדות. שוחחנו בינינו ארוכות. אהבתי את העובדה שלא הייתה אצלו אף פעם נימה של כפיה. ראיתי שהשד לא נורא כל כך.

לפני כארבע או חמש שנים זפזפתי בטלוויזיה כדי לחפש משהו מעניין להעביר את הזמן. בין כל השטויות שרצות על המסך נתקלתי פתאום בערוץ 97, ערוץ הידברות, ונפגשתי עם דברים שהם מעל ומעבר. אהבתי שהרבנים בערוץ לא מטיפים לחזור בתשובה, אלא פונים לשכל הישר של הקהל הרחב. הנשמה שלי התחזקה, ובעיקר אמונתי בהשגחה פרטית.  

כמו בכל בית, היו לנו בעיות כאלה ואחרות, אבל ביתנו היה באופן כללי בית שמח ומתפקד. לפני כשנה אירע משבר גדול מאוד בחיינו. בעלי עזב את הבית. כל העולם שבנינו יחד במשך שנים קרס לפתע. הרגשתי שאני מובלת בעל כרחי מבלי שעשיתי מעשה שהביא אותי למקום הרע הזה. אחרי אותו מקרה שעברתי, משהו באמון שלי כלפי העולם נפגע. החיים עם בעלי בביתנו היו כמו בבית המקדש. אם מישהו היה אומר לי שיקרה לי דבר כזה, הייתי אומרת לו שזה הזוי לגמרי.

היום אני נמצאת באמצע סרט רע. אני חיה בבדידות קשה ומתמודדת עם קשיים עצומים. מאז אותו משבר מתחולל בי שינוי. דברים שעניינו אותי בעבר פחות מעניינים אותי כיום. אני מוצאת את עצמי צופה יותר ויותר בערוץ הידברות, מקשיבה לרב זמיר כהן, לרב פנגר ולרב אליהו שירי. השיעורים הללו מובילים אותי לחשוב על מצבי: איך הגעתי למקום הזה? למה אני נמצאת שם? איך מתמודדים עם כל הכאב העצום הזה שהנפש לא יכולה להכיל? אני מתעוררת להבין איך דברים קורים, איך אנחנו מובלים. הנפש שלי מקבלת המון ידע אמיתי על החיים. זה מרגיע את הנשמה.

למדתי לקבל דברים שעוללו לי, בלי להגיב עם אגו. אני מקבלת המון כוחות והמון אמונה בקדוש ברוך הוא, וחשה שהקשר שלי לתורה מוביל אותי רק למקומות טובים. כיום ברור לי שלא יתכן שמי שעושה כל כך רע יצליח. אני מצליחה לשמור על מי שאני ומה שאני, מבלי להחזיר לזולת כגמולו באותה מטבע. אני רק בתחילת הדרך, עדיין יש לי הרבה מה להתקדם ביהדות, אבל אין לי ספק שהערוץ הזה מהווה עבורי נקודת אור בחושך הגדול שבו אני נמצאת. שוחחתי עם כמה רבנים על מצבי. בין השאר נפגשתי לאחרונה במשך שלוש שעות עם הרב סרברניק, והוא חיזק אותי ועזר לי להגיע לתובנות נכונות.

יש דברים קטנים שאני משתדלת לעשות כיום: לקרוא ברכות השחר, ליטול ידיים, להדליק נרות שבת, ולקרוא המון תהילים. מדי יום אני נמצאת עם עצמי לבד, מכינה לעצמי קפה ומשוחחת עם הקדוש ברוך הוא. אני מתפללת במילים שלי לבורא העולם שיחזרו לבית הזה השלום, השלווה והחסד. מי נשאר לי חוץ ממנו?!

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה