אינסטלציה טבעית

במקום גלולות לייבוש האף, נסו לשנות תזונה. רבים המקרים שפגשתי בקליניקה, שבהם שינוי תזונתי הביא לידי מצב של החלמה מנזלת שהטרידה שנים רבות

אא

במאמרינו הקודמים עסקנו במחלות החורף. במאמר זה אני רוצה לגעת בתופעה נוספת שאף היא מ"מבשְרי החורף" והיא הנזלת החורפית, והאף הסתום שבעקבות כך. גם הנזלת נחשבת מחלה, שעל פי הגישה המקובלת יש "להיאבק" בה. הדרכים המקובלות להיאבק בה הן על ידי טיפות אף לפתיחת האף הסתום, וגלולות שונות לייבוש הריריות הנמצאות בתוך האף כדי שלא יפרישו את הנזלת המטרידה.

דרכים אלו מוכחות כלא יעילות. הן נותנות פתרון קוסמטי בלבד, בלא פתרון שורשי שמתייחס למה שגרם לנזלת. גישת הרפואה הטבעית שונה בתכלית. על פי הרפואה הטבעית, הנזלת היא בעצם הפרשה של רעלים הנוצרים בגוף. זאת בשל תזונה לקויה המכילה בדרך כלל ממתקים, מוצרי חלב, קמח לבן, גלידות, פלאפל, קולה, ריבוי אכילת חלבונים מן החי ועוד, המחלישים את מערכת העיכול ואת הגוף, ומובילים להצטברות יתר של פסולת ורעלים ברקמות שונות בגוף.

לאור זאת, הנזלת היא כלי שבאמצעותו הגוף ניצל מטביעה בתוך פסולת המצטברת בתוכו. טעות לומר שאפשר להמשיך לצרוך את אותם מזונות מחוללי הנזלת, ולפתור כביכול את הבעיה באמצעים שונים הגורמים לייבוש הריריות. התוצאה היא שהפסולת הולכת ומצטברת עד שמנזלת פשוטה וגישה טיפולית לא נכונה – עלולה להתפתח נזלת כרונית, ומשם יכולות להתפתח אף מחלות קשות יותר שקשה הרבה יותר לטפל בהם.

לכן יש לנקוט מספר דרכים: א. יש להימנע ממזונות הידועים כמחוללי נזלת, ובוודאי אלה שמוּעדים לכך – והם מוצרי החלב, עודף סוכרים לבנים, קמח לבן ובצקים שונים. ב. יש מזונות נוספים שיכולים לגרום לנזלת, ולגביהם צריך אבחון של מטפל.

רבים המקרים שפגשתי בקליניקה, אשר שינוי תזונתי הביא לידי מצב של החלמה מנזלת שהטרידה שנים רבות. אך צריך שכל בני המשפחה יתגייסו למשימה. לא ייתכן לאסור דבר על ילד אחד ולהתיר לכל סביבתו. ובאמת כולם ירוויחו, במיוחד זה שבשבילו עשו את השינוי. אין ספק שגישה והתנהלות נכונה ישפרו את מצב הנזלת בפרט ואת מצב הבריאות בכלל. צריך רק לקבל החלטה ולנקוט גישה שתחילתה קשה מעט אבל המשכה משתלם, ועם הזמן קל יותר. בהצלחה!

אליהו שכטר הוא איירידיולוג ומטפל טבעי

תגיות:מחלות חורףנזלת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה