חדשות יהדות

לאן תרם הרב שטיינמן את כסף הכפרות?

הגראי"ל שטיינמן ערך את מנהג הכפרות על כספי צדקה, אותו העניק ל'קרן ההסעות' של החינוך העצמאי

אא

הגראי"ל שטיינמן ערך אתמול (א') את מנהג הכפרות בביתו על כסף. את הסכום העניק ל'קרן ההסעות' של החינוך העצמאי, כשהוא אומר: "מי שדואג לילדים של הקב"ה אז הקב"ה ידאג לילדים שלו".

הגראי"ל, יחד עם שאר גדולי ישראל, עומד, במשך כל ימות השנה, לימין הקרן המשנעת אלפי תלמידים למוסדות לימוד תורניים.

להלן 6 עובדות על ה"חינוך העצמאי", והרשת המקבילה "אל המעיין":

1. "החינוך העצמאי" ו"אל המעיין" הם רשתות חרדיות, המרכזות את מערך החינוך לבתי הספר החרדים בישראל.

2. הרשתות כפופות, על פי התקנון, למועצת גדולי התורה.

הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

3. חוק חינוך ממלכתי, שנחקק בשנת 1953, איחד את הזרמים השונים שהתקיימו במערכת החינוך בישראל לשתי מסגרות: חינוך ממלכתי וחינוך ממלכתי דתי. מסגרות אלה נמצאות בניהולו ובפיקוחו של משרד החינוך. מחוץ למסגרת האחידה של חוק חינוך ממלכתי נותרו בתי הספר של "החינוך העצמאי" של הזרמים החרדיים, המעניקים לתלמידיהם חינוך תורני. בתחילה, היו כל החרדים כלולים במסגרת החינוך העצמאי, אולם עם הקמת תנועת ש"ס, הקימה התנועה, בהוראת הרב עובדיה יוסף זצ"ל, רשת חינוך משלה בשם "מעיין החינוך התורני" או "אל המעיין", אשר זהה בתוכן הלימודים לרשת ה"חינוך העצמאי".

4. בתי ספר של "החינוך העצמאי" ושל "אל המעיין" זוכים לתמיכה ממשלתית מופחתת בהשוואה לחינוך הממלכתי, אך נהנים מעצמאות בכל הנוגע לסדרי הלימוד ותכני הלימוד שבו, וכך גם סמינר בית יעקב והישיבות.

5. במסגרות "החינוך העצמאי" ו"אל המעיין" נהוגה הפרדה בין בנים לבנות, בבתי ספר שונים. במסגרות אלו מושם בה דגש עיקרי על לימודי קודש ועל חינוך לעבודת ה' וליראתו. בעבר נמנעו המסגרות החרדיות מלימודי חול, אך כיום, לרוב, הן כוללות גם לימודי חול בסיסיים.

6. מערך ההסעות של "החינוך העצמאי" - בשנת 2006 עצרה המדינה את תקציב ההסעות לתלמידי החינוך העצמאי, בסך של 40 מיליון ש"ח לשנה, לאחר שמשרד היועץ המשפטי לממשלה קבע כי כספים שהועברו למטרה זו לא הגיעו ליעדם המקורי והם נותבו תוך העדפת תלמידים במוסדות של החזרה בתשובה, שהמערך מנוהל ללא סדרי מנהל תקין ושהמערך מופלה לטובה לעומת תלמידי החינוך הממלכתי‏. בעקבות הצורך במימון הסעות הקימו הרב אלישיב והרב שטיינמן את "קרן ההסעות", שמגייסת מתרומות את התקציב החסר.

תגיות:הרב שטיינמןכפרותכסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה