מעניין

הפיל הצעיר טבע בבריכת בוץ, מאמצי החילוץ הגיעו מאוחר מדי

זימבבואה: כעבור ארבעה ימי מאבק עיקש על חייו - עלו בתוהו מאמצי חילוץ הפיל הצעיר, שטבע בבריכת בוץ

אא

הפיל האומלל מנסה לצאת מבריכת הבוץ הטובענית (צילום: מליסה מקנזי)הפיל האומלל מנסה לצאת מבריכת הבוץ הטובענית (צילום: מליסה מקנזי)

לא לבעלי לב חלש: ארבעה ימים תמימים עברו על הפיל הצעיר שבתמונה, כשהוא שקוע בבריכת בוץ טובענית. הודות למאמצי חילוץ של התיירים שגילו אותו וכן למדריך הספארי המקומי לן טיילור - שעבדו מסביב לשעון כדי לעזור לפיל האומלל לשרוד, זאת בעזרת חבלים שנכרכו סביבו ונקשרו למכוניות. 

צוות החילוץ עמל מהנץ החמה ועד רדת הערב אך מפאת הסכנה הכרוכה בקרבת יתר לחיית הפרא, נקט במשנה זהירות. "למרות גילו הצעיר, הוא היה גדול מספיק כדי להרוג אותנו. מה גם שהוא היה במצוקה וחרדה קיצונית, כך שתנועות החדק שלו היו ממש היסטריות ואפילו קיבלתי ממנו כמה חבטות", שחזר לן טיילור את רגעי האימה בהם שהה עם הפיל בתוך בריכת הבוץ, במשך כשש שעות. "הסכנה היותר גדולה הייתה החיטים שלו, שמכה מהם יכולה לשבור לך את הרגל בקלות".

החבלים נכרכים סביב צווארו של הפיל (צילום: מליסה מקנזי)החבלים נכרכים סביב צווארו של הפיל (צילום: מליסה מקנזי)

עוד מוסיף טיילר ומספר כי הבעיה הכי גדולה שעמה נדרשו להתמודד הייתה קשירת החבלים סביב בטנו של הפיל. "הבוץ היה כל כך סמיך, עד כדי כך שאי אפשר היה להיכנס אליו עם חבלים. בסוף מצאתי דרך וקשרתי אותם סביב צווארו". פילים ידועים כתוקפניים במיוחד בשעת מצוקה, ולכן, הפחד הגדול ביותר של טיילר היה שהפיל יתקוף אותם תוך כדי מאמצי החילוץ. 

צילום: מליסה מקנזיצילום: מליסה מקנזי

המערכה הוכרעה כעבור ארבעה ימים: הפיל אמנם חולץ מתוך הבריכה, אך כוחותיו לא עמדו לו ליום הבא. "כשחזרנו לבקר אותו ראינו שהוא גוסס, ומגיב בפאניקה". באותם רגעים, לדאבון הלב, ידע צוות החילוץ כי המשימה נכשלה. טיילר וחבריו הזעיקו למקום את נציגי הרשות המקומית, והפיל הגוסס נלקח מהמקום. 

תגיות:מענייןגלריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה