חדשות בארץ

אובך כבד וזיהום אוויר גבוה שוררים בישראל

בעקבות סופת אבק המגיעה ממזרח, שוררים בחלקים נרחבים בישראל אובך כבד וזיהום אוויר גבוה

אא

המשרד להגנת הסביבה מזהיר הבוקר (ג') מפני זיהום אוויר גבוה. בשעות הבוקר נמדדו ריכוזים גבוהים מאד של חלקיקים נשימים באזורי ירושלים ויהודה רמת הגולן והגליל. הזיהום יתפשט לכל הארץ עד לשעות הערב.

במשרד ממליצים לחולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע מפעילות גופנית מאומצת. עוד פרסמו הוראה למערכת החינוך שלא לקיים פעילות גופנית מחוץ לכיתות. במשרד הזהירו כי במקרים קיצוניים עלול הזיהום לגרום אפילו למוות.

חלקיקים נשימים עדינים חודרים לעומק הריאות, למקום שבו מתבצע חילוף החומרים בין החמצן והפחמן הדו חמצני בדם. בין הנזקים שהם גורמים: תחלואה במחלות לב-ריאה, ירידה בתפקודי הריאה, פגיעה במערכת החיסון וסרטן. חשיפה ארוכת טווח לחלקיקים אלו מגבירה גם את הסיכוי לתמותה מוקדמת, בפרט בקרב אנשים הסובלים ממחלות נשימה, יתר לחץ דם ולב.

בסוריה ובלבנון שורר כבר מאתמול אובך כבד. באזורים שונים בסוריה סבלו התושבים והלוחמים מסופות חול יוצאות דופן בעוצמתן, שגרמה לשדה ראייה לקוי ברוב האזורים במדינה.  בתמונות שפורסמו בתקשורת המקומית תועדו אזרחים לובשים מסכות ופיסות בד על האף והפה על מנת למנוע מהאבק להיכנס לריאות.

אובך באלעד (צילום: מירב תורג'מן)אובך באלעד (צילום: מירב תורג'מן)

מהשרות המטאורולוגי נמסר על אזהרה של עומס חום כבד בכל רחבי הארץ מ-9:00-17:00. עוד ציינו כי גל החום יימשך בימים רביעי וחמישי, וביום שישי תחול ירידה קלה בטמפרטורות אך יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה.

מעלות החום היום הן: בתל אביב ובחיפה 32 מעלות עם 70% לחות, בגליל ובגולן 35 עם 40% לחות, בכינרת 41 עם 35% לחות, בבקעת הירדן 43 מעלות, 30% לחות, בשפלה 35 מעלות, 45% לחות, בשפלה 35 מעלות, 47% לחות, בירושלים 34 מעלות עם 35% לחות, בבאר שבע 37 מעלות ו-40% לחות ובאילת: 41 מעלות עם 25% לחות.

במד"א אמרו כי בשל זיהום האוויר החריג מהאובך, שנחשב מסוכן לבריאות, הם ממליצים לקשישים, נשים בהריון, חולי לב וחולים במחלות ריאה לשהות בבתים עם חלונות מוגפים. בנוסף, ממליצים במד"א להימנע מפעילות בחוץ. האזהרה מיועדת גם לספורטאים.

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר: "בעקבות החום הכבד השורר ברחבי הארץ אנו עומדים בהערכות מיוחדת על מנת להעניק טיפול רפואי לנפגעים שעשויים לסבול מהחום וגם מהאובך והאבק שפוקדים את הארץ מהלילה, אני קורא לכולם להישמע להמלצות מד"א בכדי למנוע פגיעות בנפש. בכל צורך רפואי עומדים לרשות הציבור צוותי מד"א המיומנים בקו החירום 101 של מד"א".

תגיות:אובךמזג אויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה