חדשות בעולם

האם הקוראן נכתב לפני הולדת מוחמד?

היסטוריונים טוענים שכתב יד עתיק של ספר הקוראן נוצר לפני הולדתו של מוחמד

אא

לפני כחודש התגלה כתב יד עתיק ביותר של הקוראן. היסטוריונים שבקיאים בדת האיסלאם אמרו כי הקוראן עשוי להיות כל כך ישן עד שהוא סותר את מרבית מורשתו של מוחמד ועל כן "יהיה צריך לשכתב מחדש אם כן ההיסטוריה של האיסלאם".

כתב היד ההיסטורי נחשף על ידי אוניברסיטת בירמינגהאם ומכונה כעת "הקוראן מבירמינגהאם". קוראן זה נוצר בין השנים 568-645 לספירה, לעומת זאת מוחמד חי בין השנים 570-632 לספירה.

במידה ואכן טענות ההיסטוריונים לגבי הזמן בו נכתב הקוראן תתבררנה כנכונות, ישנן שתי אפשרויות: האחת - הקוראן ההוא נוצר בכל זאת לפני ההדפסה הידועה הראשונה של הקוראן, שנעשתה בשנת 650 לספירה. השניה - הקוראן שנמצא נוצר כבר בילדותו של מוחמד, וייתכן מאוד שאפילו לפני לידתו.

היסטוריון בכיר ביותר טוען כי הולכות ומתרבות הראיות לכך שהחישובים המסורתיים של מקורות האיסלאם הם לא אמינים – ואפילו שגויים. "זה מערער, בלשון המעטה, את הרעיון שאנחנו יכולים לדעת בוודאות איך נוצר הקוראן – ולזה יש השלכות על ההיסטוריה של מוחמד ובני לוויתו".

לעומת זאת, ישנם הטוענים כי בדיקת הפחמן שבאמצעותה נערך התיארוך, איננה בהכרח מהימנה. לדבריהם, התאריכים שהוכרזו על ידי ההיסטוריונים מלמדים על גילו של הקלף ולא של הדיו. עוד טענו כי מקור הטקסט גם הוא לא ברור, וכי הקליגרפיה שנחשפה בו מאפיינת דווקא תקופות מאוחרות יותר.

במידה ואכן יתברר כי הקוראן שנמצא אכן קדם לנביא מוחמד, יוצב אתגר קשה במיוחד בפני התנועה הסלפית, כולל ארגוני הטרור דאעש ואל-קאעידה, אשר מנסים לכונן מחדש את אורח החיים בדורו של מוחמד כפי שתואר במקורות היסטוריים מאוחרים יותר, שלוקטו רק אחרי שנת 800 לספירה.

קוראנים עתיקים נוספים, במיוחד הקוראן שנמצא על גג המסגד הגדול בצנעא ומתוארך למאה השישית או השביעית, עשויים להוות הוכחה נוספת לכך שפסוקי הקוראן נכתבו לפני תקופתו של מוחמד, ולכל הפחות קודם למותו.

תגיות:מוחמדקוראןהיסטוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה