חדשות בעולם

הפיתרון לג'יהאד: מלונות פאר

סעודיה מצאה דרך מקורית למנוע מצעירים לחזור למלחמות ג'יהאד: היא משכנת אותם במלונות פאר בתנאי לוקסוס

אא

ערב הסעודית נתפסת אולי כמדינה מוסלמית קיצונית, אבל לממשל המלוכני שלה יש בהחלט צד פרגמטי. כך למשל, הסעודים כלל לא מאושרים מהעובדה שכה הרבה צעירים עוזבים את המדינה כדי להצטרף למלחמות ג'יהאד שונות ברחבי העולם, בעיקר בסוריה, נגד משטרו של אסאד.

על אף שסעודיה ידועה בעונשים החמורים שהיא חולקת לעבריינים (רק סין ואיראן מוציאות להורג יותר אסירים מידי שנה), במקרה של חובבי הג'יהאד הצעירים הממשל הגה פיתרון יצירתי. מכיוון שהאיסור החמור והעונשים הכבדים הקבועים בחוק לא עצרו את ייצוא הלוחמים מסעודיה, נמצא פיתרון אחר שהגו מספר פסיכולוגים מקומיים.

בשנה האחרונה, כל סעודי שחוזר מלחימה מחוץ לגבולות המדינה ונעצר, נשלח אמנם לכלא אבל זוכה לחופשות תכופות ביותר. את החופשות הללו הוא מבלה במלון יוקרה יחד עם משפחתו, שם הם זוכים לתנאים מעולים, מזון גורמה, ופריבילגיות נוספות. האסירים אף מתבקשים למלא 'סקרי שביעות רצון' כדי לאפשר למדינה לשפר את השירות. בנוסף הם מקבלים את הזכות ללימודי השכלה גבוהה וטיפולים פסיכולוגיים חינם, ומקבלים דמי כיס נדיבים.

נשמע הזוי? לא כשמסתכלים על השורה התחתונה. הטיפול המפנק הזה, מסבירים גורמים בריאד, נועד להוציא לצעירים את החשק לחזור לשדה הקרב. אחרי כמה חופשות בתנאי לוקסוס, לחימה מסוכנת בשטח כבר לא נראית כה אטרקטיבית. וכן, השיטה עובדת. בעוד שלפני תחילת התכנית רוב הג'יהדיסטים שוב ועזבו את סעודיה כדי להשתתף בלחימה נוספת, 85% מאלה שנשלחו למלון יוקרה בתור עונש, בחרו להישאר בסעודיה ושכחו לגמרי מחובת הג'יהאד.

תגיות:ערב הסעודיתמוסלמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה