חדשות בעולם

צעד דרמטי בהונגריה: נאסרה נסיעת מהגרים ברכבות

עצירת העזיבה ההמונית מבודפשט בוצעה עקב לחץ שהפעילו באוסטריה ובגרמניה, לאחר שאתמול נכנסו לשטחיהן 3,650 מהגרים דרך הונגריה

אא

אתמול הגיעו 3,650 מהגרים מהמזרח התיכון לגרמניה ואוסטריה, דרך הונגריה. כתגובה, החליטה הממשלה לנקוט בצעדי מנע קיצוניים: הרשויות בהונגריה עצרו את תנועת הרכבות. גם לאחר שחודשה תנועת הרכבות, נאסר על המהגרים לעלות עליהן.

משבר המהגרים באירופה גרם לשלטונות הונגריה לנקוט בצעד דרמטי: הבוקר (ג') הוטל עוצר של כשעה על כל הרכבות בתחנה המרכזית בבודפשט, תוך מטרה למנוע יציאת מהגרים לאוסטריה ולגרמניה. לקראת הצהריים נפתחה התחנה מחדש, אך המהגרים לא הורשו להיכנס לרכבות.

נתיב ההגירה של מבקשי המקלט המזרח-תיכוניים, המגיעים בעיקר מאזור הקרבות בסוריה ועיראק מתחיל בטורקיה. משם ממשיכים המהגרים לאיי יוון, מקדוניה וסרביה ומשם הונגריה. מהונגריה הם מנסים לעבור, בכל דרך אפשרית, לאוסטריה ולגרמניה.

אילוסטרציה (צילום: תומר נוברג / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: תומר נוברג / פלאש 90)

שרת הפנים של אוסטריה, יוהנה מיקל-לייטנר, קראה לגרמניה להבהיר עמדתה לגבי החוקים הנוגעים למבקשי המקלט, כדי שהמהגרים המגיעים מהונגריה לא יפתחו ציפיות שווא. היא ציינה שאוסטריה תמשיך לערוך בדיקות אקראיות לאורך הגבולות.

בחודש שעבר הצהירה גרמניה שתעניק לפליטים מסוריה מעמד מיוחד, דבר שהוביל לבלבול על רקע "תקנות דבלין", הקובעות שמהגרים מחויבים לבקש מקלט במדינת האיחוד הראשונה שאליה הם מגיעים. "היו שמועות שגרמניה אפילו שולחת רכבות לבודפשט לאסוף פליטים", אמרה השרה מיקל-לייטנר. "חשוב שגרמניה תבהיר לפליטים בהונגריה שתקנות דבלין עדיין בתוקף".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה אתמול למדינות האיחוד האירופי לחלוק את הנטל העצום של זרם המהגרים הבלתי פוסק ששוטף את היבשת: "אירופה כולה חייבת לפעול, והמדינות בה חייבות לחלוק באחריות על הפליטים שמבקשים מקלט. אם אירופה תיכשל בשאלת הפליטים, הקשר הקרוב שלה לזכויות אזרח אוניברסליות ייהרס".

תגיות:הונגריהמהגריםפליטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה