חדשות בארץ

כך יתגלו השפעות הזיהום? ''בדיקות שתן תקופתיות לתושבי אזור חיפה''

המשרד להגנת הסביבה מגבש תוכנית לאומית במפרץ חיפה, על מנת להפחית את הזיהום באזור ב־50% בתוך שלוש שנים

אא

330 מיליון שקלים – זהו התקציב לתכנית הלאומית שמטרתה להפחית את הזיהום באזור מפרץ חיפה. עם גיבוש עיקרי התכנית, ארגון "מגמה ירוקה" מתריע כי אין בידי רשויות המדינה תמונה אמתית של מצב התחלואה הנגרמת מזיהום אוויר בקרב אוכלוסיית אזור חיפה.

בארגון דורשים כי לתוכנית הלאומית יתווסף סעיף מתוקצב של בדיקות מדגמיות בקרב תושבי האזור, הבדיקות יעניקו לרשויות כלי חשוב ביותר - מעקב בזמן אמת אחר השפעותיה של התכנית על בריאות התושבים ותקצוב הטיפול בהם.

ד"ר רויטל גולדשמיד, דוברת "מגמה ירוקה" בחיפה, הגישה אתמול לשר להגנת הסביבה אבי גבאי את המלצותיה בנושא. ההמלצות יועברו גם לשר הבריאות יעקב ליצמן.

בשיחה  ל"מעריב־השבוע" אמרה גולדשמיד: "אנחנו מציעים לשר לגבש תכנית עבודה לקבלת תמונת מצב עדכנית על בריאות התושבים בחיפה ולהתקדם אתה בכל רגע נתון כדי לבדוק אם התחלואה יורדת".

בתי הזיקוק בחיפה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)בתי הזיקוק בחיפה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

במסגרת המלצותיה, מציעה גולדשמיד לבצע, באופן מדגמי, בדיקות לא פולשניות לתושבים, ובהן בדיקות נשיפה ושתן. "בבדיקת נשיפה אפשר לגלות למשל תהליכים דלקתיים הנגרמים בעקבות נשימת חומרים מזהמים. בבדיקות שתן אפשר לגלות הרבה מאוד חומרים אורגניים נדיפים ומתכות כבדות".

על שאלת ההסכמה של התושבים עצמם להשתתף בבדיקות מהסוג הזה ענתה ד"ר גולדשמיד כי היא "בטוחה שכל חיפאי ישמח לתרום כמה טיפות שתן לבדיקה, שתוכל לספק כלים לשיפור המצב הקיים. אלה לא בדיקות פולשניות".

תגובת המשרד להגנת הסביבה: "מאז פורסמה תכנית הפעולה לאזור מפרץ חיפה להתייחסות הציבור, קיבל המשרד להגנת הסביבה פניות רבות, ואת כולן בודקים אנשי המקצוע במשרד. התוכנית מיישמת לראשונה שיתוף פעולה בין משרדי הגנת הסביבה, התחבורה, האוצר והבריאות".

תגיות:זיהוםחיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה