חדשות בעולם

הכירו את הכפר היהודי החדש

רבה של אוקראינה רכש קרקע לבניית כפר על מנת לשכן יהודים פליטי הקרבות

אא

העימותים בגבול רוסיה-אוקראינה, מותירים קרוב למיליון בני אדם ללא קורת גג, ולפחות חלק מהיהודים שבהם יזכו כעת למגורים חדשים.

בחודשים האחרונים פעל הרב אסמן, הרב הראשי של אוקראינה, בסיוע הקהילה היהודית במקום, להקים כפר חדש, סמוך לקייב, כדי שיאכלס מאות רבות של פליטים יהודים שאיבדו את ביתם.

הכפר 'אנאטווקה' הוא מקום קברו של הצדיק רבי מרדכי מצ'רנוביל. בשיחה עם ערוץ 7 מספר הרב אסמן על ההפתעה שחש כשמצא את קברו של הצדיק, הקבור בפאתי הכפר. האדמו"ר מצ'רנוביל ביקש להיקבר במקום זה דווקא, באמרו ששם אין כנסיות ועל כן פעמוני הכנסייה הטמאה לא יפריעו לו.

הרב אסמן באתר הבנייה (צילום: יח"צ)הרב אסמן באתר הבנייה (צילום: יח"צ)

מאז תחילת העימות הצבאי באוקראינה, לפני כשנה וחצי, מוערכת כמות הפליטים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לברוח, בקרוב למיליון בני אדם. כמה אלפים מתוכם הם יהודים, שנותרו בחוסר כל.

הממשלה האוקראינית לא מסוגלת לספק סיוע לפליטים, ועל כן נרתמה הקהילה היהודית לנושא. לשם כך נאספו תרומות ונרכשה חלקת קרקע בכפר. בחודשים האחרונים התנהלה הבנייה בקצב מואץ.

המשפחות הראשונות שייכנסו לכפר לקראת החגים הקרובים ייהנו מבתים חדשים, בית כנסת, בתי ספר ומרכז קהילתי. בהמשך אמורים להיבנות גם מקוואות טהרה, מעונות יום, בית יתומים עבור הילדים שאיבדו את הוריהם במלחמה ובית אבות לקשישים.

השבוע ייחנך הכפר החדש באופן רשמי, ובשלב ראשון ישוכנו בו כמאה פליטים, כשהבנייה נמשכת עבור מאות נוספות. עלות הקמת המבנים נאמדת במאות אלפי דולרים, שהגיעו בעיקר מתרומות.

תגיות:אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה