תשובה בהידברות

"האני שלי, שנעלם לכל כך הרבה זמן – חזר אלי"

היכרות עם ערוץ הידברות גילתה לאריק מימון את מה שמעבר לתענוגות החומרניות

אא

במשך 15 שנה, למעצב השיער המצליח אריק מימון, ממגדל העמק - לא חסר דבר. חייו זרמו על מי מנוחות, משלח ידו הניב לו פריון לא רע – כסף, מעמד ויוקרה. לכאורה, הוא חי את החלום שרבים חולמים לחלום, ונהנה מכל רגע.

מימון, השני מבין ארבעה ילדים, גדל במשפחה מסורתית. בתיכון למד בבית הספר החקלאי 'נהלל', ובגיל 18 התגייס לצבא ושירת בחיל הקשר. מיד לאחר שירותו הצבאי הוא למד ספרות נשים ברשת בתי הספר של מעצב השיער הידוע 'שוקי זיקרי', השתלם בתצוגות בלונדון ובפריז, ובהמשך אף ניהל עסק מצליח משלו. "כבר מהיום הראשון לשחרורי מהשירות הצבאי, ידעתי מה אני רוצה להיות 'כשאהיה גדול', ולא בזבזתי זמן", משחזר אריק. "אחרי שכבשתי את מרבית המטרות שלי - הייתי בטוח שהצורה שבה אני חי היא הצורה האופטימלית, ושרבים היו רוצים לחיות כמוני. לכן גם אף פעם לא הרגשתי את הצורך לחפש.

"לפני שמונה שנים, בבית עם בריכה בחצר, ישבנו כמה חברים ועשינו 'על האש'. בשלב מסוים, נכנסנו פנימה לדירה. מתוך הרגל הדלקתי טלוויזיה והתחלתי לזפזפ בשלט אחר ערוץ מעניין... האצבע נעצרה בערוץ הידברות. עד היום, כשאני נזכר בזה אני מתפעל. זה היה הרב פנגר, והוא דיבר על הנושא שהיה הכי קרוב אליי – זוגיות. הדברים היו כל כך מרתקים, עד שנסחפתי אליהם בעל כורחי. בד בבד, שכנעתי עצמי שאני לא הולך לשנות שום דבר בחיים שלי, אלא רק לומד מהם – 'מהחרדים האלה', דרך חיים אחרת, נדבך נוסף על זוגיות.

"הכריזמטיות של הרב ודברי החכמה שהוא דיבר על נשים וגברים, גרמו לי למהפך אמיתי בחיי, ואפילו שמעולם לא חיפשתי, היתה לי תחושה שמצאתי כאן דבר אדיר – שחסר לי מבלי שידעתי. מאותה הרצאה והלאה התמכרתי לערוץ הידברות, פשוטו כמשמעו. במשך שנתיים תמימות, משבע בערב עד שלוש לפנות בוקר – מדי יום ביומו, מצאתי את עצמי יושב מול הטלוויזיה וצופה בהרצאות הרב פנגר ובהרצאות של רבנים נוספים בערוץ הידברות, וגומע בשקיקה כל מילה שיוצאת להם מהפה".

לאחר תקופה של לימוד אינטנסיבי בנושאים שונים, הבין מימון כי הגיע הזמן ליישום הפרקטי של הדברים שלמד. "באחת ההרצאות בערוץ שמעתי שכשיש תקשורת טובה בין המוח ללב, אז זוכים לשמחה נקייה, שמועברת אלינו ב'קווים ישרים', בלי שום פניות ועקמימויות. ידעתי שאם אבחר להתעלם ממה שהתיישב לי רציונלית על המוח ועל הלב, הרי אני משקר לעצמי וחי בסתירה עצמית בין מה שאני מאמין בו למה שאני עושה בשטח. בנקודה הזו, הבנתי שאין לי לאן לברוח ושאני מוכרח להתחיל ממשהו.

"אז התחלתי דווקא ממה שהיה לי הכי קשה – דחיית סיפוקים ושבירת רצונות. כשרציתי לשתות – לא שתיתי. כשגירד לי ביד – לא גירדתי, וכן הלאה. כמו כן, בעקבות המשפט 'איזהו גיבור הכובש את יצרו', החלטתי להפסיק לעשן. וכעבור זמן מה קרה דבר מדהים. האני שלי, שנעלם למשך כל כך הרבה זמן ושוטט אי שם בין תענוגות ורצונות שאולים – חזר אליי. זו הרגשה שקשה לי מאוד לתאר. הרגשתי שסוף סוף אני מצליח לגעת בנשמה שלי. השיא של התשובה שלי היה כאשר למדתי את הצניעות וכמה תועלת, רוחנית וגשמית כאחד, צומחת לאדם שמצליח לעמוד בזה. בהתחלה, היה לי מאוד קשה. אולם כששברתי את הטבע שלי – נעשה לי נס וקיבלתי סייעתא דשמיא גדולה לעמוד מול היצר שלי ולנצח אותו. אני מודה לערוץ הידברות שבזכותו קיבלתי חיים שראוי לחיות אותם. חיים שאינם שאולים. חיים של נצח".

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה