חדשות בארץ

מה שלא מספרים לכם: כמה שריפות היו בכפר דומא?

במהלך התקופה האחרונה אירעו 4 שריפות בביתה של משפחת דוואבשה. מדוע מיהרו להאשים את היהודים, למרות שלא היו הוכחות?

אא

לפני כחודש הזדעזעה המדינה כאשר נשרף ביתה של משפחת דוואבשה בכפר דומא. למרות שעד כה לא דווח מי היו מבצעי השריפה, התקשורת הישראלית מיהרה לדווח כי מדובר באירוע "תג מחיר", וכל ראשי המדינה מיהרו לגנות.

השבוע, שוב נשרף ביתה של משפחת דוואבשה. תושבי הכפר טענו בתחילה כי אף את השריפה הזו ביצעו מתנחלים. בהמשך, הודיע יו"ר הכפר כי השריפה אירעה בגלל קצר חשמלי. מה קורה בכפר דומא?

אתמול, נחשף בחדשות 0404 כי לפחות ארבע שריפות שונות אירעו בכפר דומא בחודשים האחרונים, כולם קשורים ברכוש של בני משפחת דוואבשה. האירוע המרכזי הוא הרצח והכתובות שרוססו על הבית לאחר שהושלכו אליו בקבוקי תבערה. אירוע נוסף אירע שלשום בלילה, במהלכו פרצה שריפה בבית של בן משפחה. בפברואר עלו באש בית ורכב, אף הם של בני משפחת דוואבשה.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בחדשות 10 דווח כי עורך חדשות 0404, העיתונאי בועז גולן אמר כי "בכפר הזה היו כמה וכמה אירועים שלא שמענו עליהם. כל האירועים האלה שייכים לאותה משפחה, ומישהו צריך לבחון ולבדוק את זה. אנחנו לא יכולים לדעת אם יש קשר בין הדברים, אבל צריך לבחון".

חוסיין דוואבשה, סב המשפחה, אישר כי בכפר היו מקרי הצתות שונים, אבל מסתייג: "אלה היו מקרים של מכוניות, לא של אנשים. במכוניות אפשר להתחדש, באנשים אפשר להתחדש? הלוואי שזה היה קורה באוטו. אין לנו סכסוכים עם משפחות אחרות. יש רק שתי משפחות בכל הכפר".

משמעות הדברים היא כי אם בכפר דומא יש רק שתי משפחות ובני משפחת דוואבשה מונים כ-2,000 איש, כמעט כל מקרה של שריפה יהיה קשור למישהו ממשפחת דוואבשה. נתונים אלו מחלישים משמעותית את הטענות לקשר בין מקרי השריפה השונים וההצתה בחודש שעבר.

גולן דיווח עוד שאתמול ביקשו חוקרי משטרת ישראל להיכנס לזירה, אלא שהצבא לא אפשר כניסה לכפר העוין. במשטרה הסתפקו בהודעת המשטרה הפלסטינית כי מדובר בקצר חשמלי.

תגיות:כפר דומא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה