לאישה

קידוש ה': אלפי נשים במופע עוצמתי אמש בקיסריה

למעלה מארבעת אלפים נשים השתתפו אמש במופע שטרם נראה כמותו, בו הופיעו על במה אחת הזמרת חדוה לוי ואורחים נוספים, ביניהם הרב יצחק יוסף שליט"א, שנתן ברכתו למעמד. "ראיתי שם ארבעת אלפים נשים עם עיניים דומעות", מסכמת לוי. "אני יודעת שבורא עולם רוצה להביא את המשיח, ושבזכות הכוח של הנשים ניגאל". אז מה בדיוק היה שם?

אא

מאחורי הקלעים. עשר דקות לפתיחת הערב. הזמרת חדוה לוי עושה חימום קול אחרון. סביבה המולת נגניות, רקדניות, אנשי צוות, צלמים וכתבים שבאו לסקר את הערב, מהפלטפורמות הנחשבות ביותר שתוכלו לחשוב עליהן. אבל נראה שלוי לא מייחסת חשיבות לכל זה, וגם לא טורחת להעניק למי מהם ראיונות ארוכים. היא ממעטת בדיבורים ונראית מכונסת בתוך עצמה. מדי פעם, מקיימת שיחות תיאום אחרונות לפני העלייה לבמה עם מי מהצוות. "נשמה יקרה וצדיקה, בבקשה תמשכי את החצאית עוד טיפה כלפי מטה שלא יראו לך את הברך, בסדר צדיקה?", היא מבקשת בנימה של אהבה מאחת הרקדניות שלה, וזו מיד נענית לה ברצון, של דברים שיוצאים מהלב ונכנסים אל הלב.

הערב נפתח, עם הרב יצחק יוסף שליט"א, שמגיע במיוחד כדי לכבד את המעמד, לומר דבר תורה ולברך את הנוכחות. בקהל ישובות 4,000 נשים, שהגיעו בעשרות אוטובוסים מכל רחבי הארץ ומכל גווני החברה: חילוניות, דתיות וחרדיות. כולן נרגשות ואוחזות בשקית מיוחדת אותה קיבלו בכניסה, שמכילה מטפחת, במבה וסעודת אמנים אישית לכל אחת. בהמשך, תתקיים כאן אחת מסעודות האמנים הגדולות והמרגשות שנראו.

לאחר מכן עולה על הבמה הזמרת חדוה לוי. לבושה כולה לבן וחמושה בנגניות ורקדניות מקצועיות, כשהיא פותחת את הפה, דומה שאין עין שמצליחה להישאר יבשה. לוי בוחרת לפתוח את ההופעה במילים: 'ערב טוב בורא עולם, ערב טוב יקרות, ערב טוב קיסריה'. לדבריה, מדובר בעניין שהייתה לו משמעות עמוקה מאוד. "זאת פעם ראשונה שמישהו אומר קודם כל ערב טוב בורא עולם, לפני קיסריה, והייתה בכך סמליות, להראות מה החשיבות של הדברים עבורי".

בביצוע שלה, בחרה לוי לשלב בין שירים מוכרים, כמו "דמעותיה של בת מלך" וגם "בהסתרה שבתוך ההסתרה", לצד שירים מהאלבום החדש שלה שיוצא בימים אלה, בהם השיר "סליחה".

בין השירים, סיפרה לוי דברים מרגשים על עוצמתו של חודש אלול והיכולת שלנו לתקן ולהתקרב לה'. במהלך קטע אחד, מרגש במיוחד, דיברה לוי על סליחה ועל החשיבות שלה בחודש הזה, בהשפעת השיר מהאלבום החדש ורוח התקופה. אז היא ביקשה מכל הקהל לסלוח לכל מי שיש כלפיו כעס בלב, ולומר יחד איתה במיוחד את הנוסח שלקוח מקריאת שמע ומדבר על כך ("הריני מוחל וסולח לכל מי שהכעיס והקניט אותי..."). לוי מספרת ש"מאחורי הקלעים, מאוחר יותר, אמר לי צלם של ערוץ 10 שהגיע לסקר את המופע, שהוא באופן אישי מאוד התרגש מהקטע של הסליחה", מתארת לוי. "הוא אמר שהוא שם לב שבאותו רגע היה מטאור אדיר בשמיים, ושהוא קיבל אור גדול מאותו רגע. אני לא ראיתי את זה כי עצמתי את העיניים ומאוד התחברתי לעניין הזה של הסליחה. בכלל, לאורך כל ההופעה, היו רגעים שהייתי שם פיזית, אבל בנפש הייתי לגמרי מחוברת לה'. ואני מודה לו על היכולת הזאת, להיות בתוך קהל של ארבעת אלפים נשים, ולהצליח להתחבר רק אליו. זה היה מאוד מרגש".

 

את יכולה לסכם את החוויה שלך מהערב הזה?

"קודם כל ראו שם מהי עוצמה של נשים! זה כל כך ברור שנשים יכולות לעשות את זה! ארבעת אלפים נשים! המפיק של האירוע, תומר מלכה, אמר לי ששני אמנים מאוד מפורסמים לא ממלאים ככה את קיסריה. אני מודה לה'. המקום היה מלא מפה לפה עד אפס מקום, ואני מוכרחה לומר שהיה שם אור מיוחד. ואני לא מתכוונת לאור של תאורה ולדים, אלא אור רוחני אדיר שאי אפשר היה לפספס. גם מבחינה מקצועית, זה היה מצוין. זה מה שאני רוצה כל הזמן. הרגשתי גם שהנשים בקהל, היו כלי קיבול עצום לפתוח את הלב ביחד. הרגשתי שכולן פתחו את הלב ואת הנשמה. דתיות, חילוניות, חרדיות. היה שם חיבור ברוחניות, בשמחה. הייתה דינאמיקה טובה ואינטראקציה טובה והיה מדהים ברוך ה'. אבל אני לא יכולה להגיד לך שמופע של חמש מאות או מאה נשים לא מרגש אותי באותה מידה כשהוא מצליח לגעת בקהל ולחזק".

ומה הלאה, אחרי קיסריה?

"הלכתי לישון עם 'ערב טוב קיסריה', וקמתי עם 'בוקר טוב ילדים, אחיעזר'", היא צוחקת. "זה גם מה שאמרתי לבעלי, קדימה ממשיכים את השליחות. לאן שה' שולח אותי - אני שם להפיץ אור לקדושה. אני מאמינה שיהיו עוד אירועים כאלה גדולים בעזרת ה', וזה רק מתפתח. עוד מעט יעלו גם מופעים דומים שלי בהיכלי תרבות ברחבי הארץ".  

אילו תובנות יש לך אחרי מופע כזה?

"שהקדושה, הקדושה מנצחת. הגבול הוא מאוד דק, אבל כשהולכים עם זה עד הסוף – רואים ברכה. שאסור להתבלבל משום דבר בעולם הזה, לא צריך לחפש דבר בשדות זרים, הכל פה".

איך את מצליחה לעשות את המעבר הזה, מהופעה בקיסריה, בחזרה לבית הפרטי שלך ולפשטות? 

"אני חושבת שערב-ערב, ובבוקר-בוקר, אני עושה את המעברים האלה, זו השגרה שלי. למרות תחום העיסוק שבחרתי לעצמי, כזמרת, הבית שלי מתנהל מאוד בשגרה. אפשר לומר שהבית שלי כן חווה את זה, אבל לא במדרגות גבוהות, כי אני לא רוצה להכניס אליו יותר מדי דברים שקשורים למקצוע שלי. לכן יש לי מזכירה שמטפלת בדברים מסוימים, והטלפון שלי לרוב סגור. השפיות של הבית מאוד חשובה לי. חייבים לחיות ככה, ולא אחרת, ולא בסחרחרה כזאת. בסופו של דבר, אתה צריך לעשות את מה שאתה עושה הכי טוב ובהתרגשות חיובית, ועליתי לבמה והרגשתי בנוח. צריך גם להבין שאני מגיעה מעולם של במות מאוד גדולות, זה מקום שטבעי לי. ולמען האמת, אני שמחה שלא הרגשתי יותר מדי את ה'וואוו' הזה. בגלל שאני נוגעת באמנות שלי ממקום רוחני של רצון לקדש שם שמיים, וזה לא פוזה של 'איך אני אראה', אז ברוך ה' מאוד נוח לי ואני לא מתבלבלת מזה.

"ראיתי שם ארבעת אלפים נשים עם עיניים דומעות", מסכמת לוי. "ואני יודעת כמה ה' שמח מהערב הזה. אני בטוחה בזה. אני יודעת שבורא עולם רוצה להביא את המשיח, ואם אומרים שבזכות נשים צדקניות ניגאל – אז הערב הזה שכנע את בורא עולם שבזכות נשים צריך להגיע משיח, ואנחנו מחכים לו כבר, בכיליון עיניים ממש".

תגיות:חדווה ליקיסריהנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה