חדשות בארץ

פינוי הריסות גשר מעריב – תוך חילול שבת חמור

עבודות פינוי הריסות 'גשר מעריב' במרכז תל אביב התבצעו ביום השבת וגרמו לחילול שבת חמור

אא

כך חוללה שבת קודש בתל אביב: ביום חמישי הועלו החששות הראשונים מפני חילול שבת פומבי ע"י החברה הממשלתית נת”ע, האמונה על ביצוע העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן. יו”ר ש”ס אריה דרעי, שוחח עם שר התחבורה ישראל כץ ועם ראשי החברה שטענו כי פינוי הריסות הגשר הינו בגדר של "פיקוח נפש".

הרב הראשי לתל אביב-יפו, הרב ישראל מאיר לאו שליט”א, הוציא את פסקו וקבע כי “אין שום פיקוח נפש בפינוי הריסות של הגשר, כי ממילא האזור סגור להולכי רגל ולנוסעים והעניין הוא כספי – אין הצדקה להעסיק בשבת את כל כלי הרכב, הטרקטורים והמשאיות לפינוי העפר”. הרב לאו הוסיף כי "קדושת השבת היא מעבר לרווח הכספי הקטן של פינוי הריסות בשבת, שאין לו שום הצדקה".

ראשי חברת 'דניה סיבוס' הבטיחו לשר דרעי כי הפינוי יסתיים עוד לפני כניסת השבת, כדי למנוע חילול שבת. בפועל, נמשכו העבודות גם בבוקר יום השבת ובשעות הצהריים, למגינת ליבם של שומרי השבת בעיר ובארץ.

כתגובה, שלח שר הכלכלה דרעי מכתב חריף לראש הממשלה. "ברצוני להתריע בפניכם על חילול שבת חמור שאירע במהלך השבת, בעת פינוי הריסות גשר מעריב", כתב דרעי והוסיף "לא הייתה שום סיבה שחברת ‘דניה סיבוס’ המועסקת על ידי החברה הממשלתית נת”ע, תעסיק עובדים במהלך השבת לפינוי ההריסות. עוד ביום חמישי בלילה, לפני תחילת העבודות, דרשתי בשיחת טלפון מסמנכ”ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, כי העבודות יסתיימו עד כניסת השבת, אולם לצערי העבודות נמשכו במהלך השבת".

דרעי הדגיש כי “עבודות בניית הרכבת הקלה יימשכו שש שנים. אני חבר ממשלה ואחראי על כל פעולותיה. אולם בפעם הבאה שיתבצע חילול שבת מיותר ומקומם בעבודות בניית הרכבת הקלה או בכל פרויקט ממשלתי אחר, כפי שאירע בשבת זו, שאינו בגדר פיקוח נפש, סיעת ש”ס בראשותי לא תעבור על כך לסדר היום".

מנכ”ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, ניסה להתגונן מול הטענות ואמר כי “חברת ‘דניה סיבוס’ לא עבדה בשבת, מי שעבדו אלו צוותים של חברת קבלן המשנה איציק קארדי וכל העובדים שלה היו עובדים לא יהודים. אי אפשר היה שלא לפנות את אזור הגשר. ביום ראשון, שני נתיבי תחבורה ציבורית היו צריכים להיות פתוחים לציבור הנוסעים. חברת ‘דניה סיבוס’ חזרה לעבוד במוצאי שבת".

 

 

תגיות:חילול שבתגשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה