שמחת תורה

השמחה היא כוח

איפה עוד תמצאו המוני בני-אדם שמחים ורוקדים עד כלות ,הכוחות רק בשל העובדה שיש להם 'ספר'? אבל אנחנו שמחים כי בזכות הספר הזה, הננו מה שהננו

  • כ"א חשון התשע"ד
אא

חודש תשרי עשיר בחגים ובמועדים: ראש-השנה, יום-הכיפורים, חג-הסוכות, ימי חול-המועד :- שפע של חגים. לשם- מה זקוקים אנו לחג נוסף, שמחת-תורה? חז"ל משיבים על כך במשל: משל למלך שעשה סעודה שבעה ימים, וזימן כל בני-אדם שבמדינה בז´ ימי המשתה.

כיוון שעברו ז´ ימי המשתה, אמר לאוהבו: כבר יצאנו ידינו מכל בני המדינה - נגלגל אני ואתה במה שתמצא, שבעת ימי חג-הסוכות מרעיפים שפע וברכה לעולם כולו (ולכן מקריבים בחג-הסוכות שבעים: פרים, כנגד שבעים אומות-העולם), ואז, ביום השמיני, אומר הקב"ה ל'אוהבו', לעם- ישראל עכשיו נעשה חג שיהיה רק שלי ושלכם.

במדרש אחר מתואר שהקב"ה אומר: "קשה עליי פרידתכם", ולכן נתן לנו יום נוסף של חג תנור השמחה ואכן, שמחת-תורה הוא חג בעל אופי ייחודי, שאין למצוא דוגמתו בעולם כולו.

אנו מכירים חגים של עמים אחרים. אלה חגים הקשורים בגשם, בשמש, בעונות השנה, בהצלחת יבולים שונים. אבל חג של תורה - אין דבר כזה. איפה עוד תמצאו המוני בני- אדם שמחים ורוקדים עד כלות הכוחות רק בשל העובדה שיש להם ´ספר.´

אבל אנו, היהודים, שמחים על ה´ ספר´ הזה בשמחה שמקיפה את כל העם, מהגדולים ועד הקטנים, מהקרובים ועד הרחוקים. כי בזכות .הספר הזה, הננו מה שהננו השמחה של שמחת-תורה קובעת בנפש כולנו את התכנים שספגנו בחגי תשרי.

כל העושר הרוחני הזה נכנס ל´תנור´ השמחה, קודם שאנו אורזים את כל השפע כצידה רוחנית לחיי היום- יום ה´אפורים´ של כל השנה. יראת- שמים - בשמחה. תשובה - בשמחה. תפילה - בשמחה. קיום מצוות - מתוך שמחה. זה החותם ששמחת- תורה מותיר בחגי תשרי, ובאווירה זו אנו יוצאים .

לשנה חדשה של חיים ושל עבודת-ה´ דבר נוסף מודגש בחג הזה - האחדות הפנימית של כל חלקי עם- ישראל. במשך השנה יש הבדל בין יהודי למשנהו. זה תלמיד-חכם וזה עם-הארץ, זה מהדר במצוות וזה בקושי ´שומר מסורת.´ אבל בשמחת- תורה הכול מתאחדים.

הכול רוקדים עם ספר- התורה, מבלי שיהיה הבדל בין יהודי ליהודי. הכול שמחים בשווה, רוקדים בשווה, ומבטאים יחדיו את הקשר העמוק של .כולנו אל התורה. קשר שמאחד את כל חלקי העם שמחה מול האוייב השמחה הזאת היא הנשק הסודי שלנו מול האתגרים הקשים העומדים לפנינו. באמצעות השמחה נפיל מחיצות.

בעזרתה נתגבר על גלי הציניות והאינטרסנטיות השוטפים אותנו. בכוחה נעמוד מול מזימות אויבינו מבית ומחוץ. לא לשווא נאמר על השמחה שהיא פורצת גדרות .וגבולות. אי-אפשר לעמוד נגד יהודים שמתוכם קורנת שמחה אמיתית וכדאי לזכור כי שמחה היא גם מתנת שמים.

כדי להיות שמחים באמת, אנו זקוקים לברכה ,מהקב´´ה, שיפתח לנו את שערי השמחה שלו. ועכשיו הזמן. בשמחת-תורה נפתחות בארות השמחה .וכל הרוצה מוזמן לשאוב דליים וחביות של שמחה לכל השנה כולה יום זה של שמחת-תורה מכיל שפע של ברכה ושמחה.

גדולי החסידות אמרו, שכל הדברים שאפשר להגיע אליהם בראש-השנה וביום-הכיפורים על-ידי בכי ולב נשבר, אפשר להשיגם בשמחת-תורה על-ידי דבר אחד ויחיד - שמחה וריקודים.

עוד אמרו, כי הרגעים של שמחת- תורה הם רגעים יקרים, שבכל אחד מהם ניתן לשאוב אוצרות ממש הבה נצטייד בשמחה, ובכוחה נצא מאוחדים ומלאי תקווה למשימות המוטלות עלינו, ונזכה בקרוב ממש לרקוד בשמחה מול משיח-צדקנו, בגאולה האמיתית והשלמה.

תגיות:שמחת תורהכח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה