בריאות ותזונה

חמש עובדות שלא ידעתם על חשיבות החלבון לגופכם

איזון תחושת רעב, הגברת מסת השריר, חיזוק העצמות והפחתת הבולמוס - הם רק חלק מיתרונותיו המדהימים של החלבון, על גופנו

אא

דגים, גבינות, בשר וביצים הם רק חלק מרשימת המזונות עתירי החלבון, המשפיעים בקשר ישיר על בריאותנו הנפשית והפיזית. לפניכם חמש עובדות שיעזרו בהגברת המודעות לצריכת חלבונים, כחלק מתפריט מאוזן ומבוקר הכולל אף את שאר אבות המזון:

1. מסייע בהפחתת תחושת רעב

החלבון ידוע כספק השובע הגדול ביותר, מבין כל אבות המזון, לא בכדי: בעת צריכתו, מופרש בגוף שלנו הורמון בשם פפטיד YY, ברמות מוגברות. שמשדר למוח שלנו את תחושת השובע, בד בבד לירידה ברמות הורמון הרעב בשם גרלין - המוח שלנו מקבל תשדורת משניהם על תחושת מלאות. כעת יוכל להיות רגוע לזמן הקרוב. 

2. תחליף לצורך ב'נשנושים'

מתפתים לנשנושים מיותרים? אתם לא היחידים. אבל יש פיתרון: אכילת כ-20% חלבונים מכלל הקלוריות המותרות ביום, תגרום לכם לחוש כ-350 קלוריות פחות, ולהתרכז במה שהגוף שלכם צריך, ולא במה שהוא רוצה. העדיפו מנות עיקריות של בשר ודגים, על פני תפוחי אדמה, אורז וכדומה - ותחוו שינוי מיידי. 

3. מסייע בבניית וחיזוק העצמות

על אף המיתוס הרווח שריבוי חלבונים, ובפרט כאלה מן החי - גורמים לנזק גדול בעצמות, ההיפך הוא הנכון. מחקרים מוכיחים כי צריכת חלבון קבועה ומבוקרת לטווח הארוך, מיטיבה עם הצורכים אותה לאין שיעור ומצמצמת את הסיכוי שלהם ללקות בשברים ודלדול עצמות (בפרט אחרי גיל המעבר).

4. מגביר את שריפת השומנים, ועוזר בחילוף חומרים

צריכה גבוהה של חלבונים הוכחה כמועילה בתהליך חילוף החומרים וכן בשריפת קלוריות. במחקר שנערך בתחום מצאו החוקרים כי יש קשר בין צריכת חלבונים לשריפת קלוריות, גם כאשר מדובר במצב של אכילת יתר. 

5. חלבון לקחת - משבץ התרחקת

הגברת צריכת חלבון מדי יום, מפחיתה את הסיכוי ללקות בשבץ, התקף לב או מחלת כליות שנגרמים בשל לחץ דם גבוה. לא די בכך שהוא עוזר באיזון לחץ הדם, החלבון אף ידוע כמסייע בהפחתת כולסטרול LDL, כמו גם טריגליצרידים. 

תגיות:מענייןבריאות ותזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה