סיפורים אישיים

נתן גושן: כך עשיתי תשובה בגיל 14

בהיותו בן 14, הזמר המצליח עשה תשובה. בראיון חשוף הוא מספר על הגורמים, תגובת האם וההתמודדויות. היום הוא לומד גמרא, ומתחת לכובעו נמצאת כיפה שחורה

נתן גושןנתן גושן
אא

נתן גושן נולד בעיר לוד להורים חילוניים, ובגיל 14 החליט לחזור בתשובה. בראיון ל'ידיעות אחרונות' הוא מספר על הגורמים, התהליך וצורת החיים החדשה.

גושן מספר על חייו כילד להורים גרושים, כשלאמו חובות עצומים של שני מיליון שקל. "אמא עבדה 12 שעות ביממה, כל הילדות שלי היא הסתובבה בין בתי משפט. הייתי חוזר עם חברים הביתה ומגלה על הדלת שלנו פתקים של הוצאה לפועל. זה לא היה נעים". את ילדותו מסכם באמרו "לא גדלתי עם משהו יציב, הכל היה שביר ורעוע".

את עצמו הוא מגדיר "ילד מוזר. עפיפון בלי חוט. כבשה שחורה". בלימודים לא הצליח, וכשהגיע לכיתה ח' נשלח לפנימייה, בה היו חומרים אסורים. "לא נגעתי בזה", הוא מעיד. "נבהלתי מזה בטירוף ורק שאלתי את עצמי מה זה אומר עלי אם אני בפנימייה עם כאלו נערים".

השלב הבא, אחרי הפנימייה, היה החזרה בתשובה. תקדים לכך היוותה אחותו, שעשתה תהליך דומה שנתיים קודם לכן, בהיותה בתיכון.

"הקושי העיקרי היה עם אמא שלי", מספר גושן. "לא הבנתי למה אמא שלי לא מקבלת את זה. אמרתי לה: "בשביל מה אני חי? אני לומד בשביל שתהיה לי עבודה טובה, עובד ומת? זה מה שאת רוצה לספר לי על העולם?" גושן ממשיך "מבחינת היהודי יש עולם, יש תכלית, יש משמעות". הוא מספר כי אמו חזרה בתשובה כמה שנים אחריו, והיא היום דתייה לחלוטין.

גושן מספר על שלבי התשובה שלו. "כשאמא שלי ראתה טלוויזיה בשבתות, הייתי יושב בחדר ושום כרית על הראש. זה פיתח ריבים, ואמרתי לעצמי 'אתה לא יכול לכפות עליה את צורת החיים שלה, אז צא החוצה', ובאמת יצאתי". 

שלושה חודשים גר גושן במירון, באזור קברו של רבי שמעון בר יוחאי, שם התקרב לחסידות ברסלב. "גידלתי פאות, שמתי כיפה, ציצית". כך במשך שלושה חודשים. "אוכל רוגלעך שחילקו שם ושותה מים מהברזיות". בנוגע לרגעי השבירה הוא מספר "היו רגעים שרציתי לחזור הביתה, אבל ידעתי שאם אחזור, אני חוזר לחיים חילוניים. אז התחזקתי. עברתי לירושלים. גרתי בבתי אונגרין, במאה שערים". על החיים במאה שערים הוא מספר "אתה קם בבוקר עם הנץ, מגיע למקווה רותח בחמש בבוקר, תפילה בכותל, כל היום לומדים ומתפללים".

בירושלים חי במשך שנה, לאחר מכן הגיע לחולון, שם חי בדירה על 30 חסידי ברסלב. "היינו מפיצים ספרים", אומר גושן. "מחליטים שנוסעים לאשקלון. עוצרים בדרך, בצומת, מדליקים מוזיקה ועושים קצת שמח". וזאת, להזכירכם, בעודו נער בן 15. "גם שם ניגנתי ושרתי", הוא אומר, "בעיקר שירים של אמונה, בעיקר 'ריבונו של עולם' ו'אוי אבא אבא'".

גושן החל להתפרסם בתחילת העשור, אז יצא אלבום הבכורה שלו, שנשא את שמו. מאז שחרר את האלבומים "בין כל הרעשים" (2013) ו"דברי איתי יותר" (2015). המוזיקה שלו לא נחשבת ליהודית במובהק, אך בהחלט ניתן למצוא בה אמונה וחיפוש אמת.

כיום, מספר גושן, נמצאת בדירתו שביפו שידה גדולה עם כל חלקי הגמרא. בנוסף לכך חשף שמתחת לכובעו מסתתרת כיפה שחורה, והצהיר כי הוא שומר כשרות ומתעתד לשלוח את ילדיו לחינוך דתי.
תגיות:זמרנתן גושןחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה