חדשות בעולם

הפיצוץ בסין: מתברר המחדל הגדול. התושבים זועמים

הפיצוצים שהתרחשו בנמל טיאנג'ין שבסין גבו את חייהם של 114 איש. 70 עדיין נעדרים. המחדל: המחסנים ובהם הציאניד הרעיל הוצבו סמוך לבניינים

אא

מחאה נדירה במדינה הקומוניסטית: כמאה איש שבתיהם נפגעו בפיצוצים האדירים בטיאנג'ין התאספו במחאה ודרשו תשלום פיצויים בעקבות האסון.

בפיצוץ נהרגו 114 איש, ועוד כ-70 מוגדרים כנעדרים. מתוך הנעדרים, 64 הם כבאים וששת האחרים שוטרים. אתמול הודו השלטונות כי "כמה מאות" טונות של נתרן ציאניד רעיל היו בזירה, אך טענו כי לא היו דליפות משמעותיות.

המחדל העצום התברר כבר בסוף השבוע: המחסנים שהתפוצצו הכילו מאות טונות של נתרן ציאניד, כימיקל רעיל ביותר. הכימיקל הוחזק בכמויות שמפרות את הוראות הבטיחות, והיה ממוקם קרוב מדי לבנייני המגורים. על פי הוראות הבטיחות בסין,  על מתקן כזה להיות במרחק של קילומטר לפחות מבנייני מגורים, בנייני משרדים וכבישים ראשיים. אבל המחסנים נמצאו במרחק 500 מטרים בלבד מכביש מהיר ומקומפלקס בנייני מגורים ומשרדים. אותם בניינים בקומפלקס נפגעו, חלונותיהם נשברו וכל המתגוררים בהם פונו.

"אנחנו הקורבנות דורשים: ממשלה, קני מחדש את בתינו", "הילדים שואלים - איך נגדל בריאים", נכתב על כרזות שהחזיקו המפגינים. 

בעקבות הפיצוץ שלח ראש העיר ראשון לציון, דב צור, את תנחומיו לעמיתו בעיר התאומה, ראש העיר טיאנג'ין הואנג שינגואו. "בלב כבד שמעתי על הטרגדיה שהתרחשה בנמל טיאנג'ין", כתב צור במכתב. "בשם תושבי ראשון לציון, חברי מועצת העיר ואנוכי, אנו מביעים את תנחומינו הכנים לאובדן חיי אדם ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים. אנו עומדים לצדכם בימים הקשים אלו". 

תגיות:סיןפיצוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה