תשובה בהידברות

"הספר 'המהפך' הפך את השבת שלנו לזמן איכות"

בגיל צעיר מאוד האיר המזל פנים לרון ראובן, והוא הצליח בעסקיו בצורה מדהימה. אולם כאבים עזים שתקפו אותו במשך שנים המחישו לו כי מהות החיים חשובה מהכל. רגע לפני שחשב לשים קץ לחייו – נשלחה הישועה משמיים, שגרמה לו ולאשתו לשוב בתשובה

אא

זהו סיפורו המרתק של רון ראובן (34), תלמיד חכם ומזכה רבים ידוע מפלורידה – שבעברו היה איש עסקים מפולפל. כבר בגיל 22 הצליח ראובן לקנות לו מוניטין בתחום המניות, ולגרוף אל כיסו סכומי עתק (השיא היה 1,600,000$ בחודש), שבחור בן גילו יכול רק לחלום עליהם. "נולדתי בארץ למשפחה מסורתית, והתחנכתי בבית ספר דתי עד גיל 10 - אז ירדו הוריי מהארץ לטובת מגורים בארה"ב", משחזר ראובן. "התפרנסנו בעיקר מסחורות זולות שאבי נהג לרכוש, ולמכור ב'פלי מרקט' - שזה מעין שוק מציאות. עוד כילד, ידעתי שאני רוצה להיות איש העולם הגדול, להזיז דברים בעולם ולהרוויח הרבה כסף", הוא אומר.

ואכן, לא רחק היום שבו התממש חלומו. "בגיל 18, חבר הציע לי להיכנס לשוק המניות. הביזנס הזה מאוד עניין אותי, ולמרות שהבנתי שלוקח זמן עד שלומדים את המקצוע ורוכשים קליינטורה – הבנתי שיש פה פוטנציאל עסקי מאוד גדול, שאני רוצה להיות חלק ממנו". לאחר מספר שנים  מועטות המזל שוב האיר לו פנים. "התחלתי להרוויח סכומי עתק וזה ורק הלך וגדל. משרדים רבים שיחרו לפתחי, התראיינתי בטלוויזיה וברדיו ודי נהניתי מכל היוקרה הזו, אבל הכסף לא עניין אותי כשלעצמו – אלא היה האמצעי שלי לעזור למי שזקוק לו. בכסף הזה קניתי בית להוריי, ועשיתי כל מה שיכולתי כדי לשמח את מי שסביבי".

עשר שנים תמימות ניהל עסק משגשג – במהלכן הספיק גם להכיר אישה טובה, ולהתחתן. למרבה הפלא, עוד כבחור חילוני נהג ראובן לקיים במשרדו שיעור תורה קבוע עם רב מסוים, אחת לשבוע במשך עשר שנים. "לא שללתי את זה כי אהבתי לשמוע דברי תורה", הוא מסביר.

רון ראובןרון ראובן

אבל בדיוק אז הגיעה הנפילה: בעקבות ניתוח כושל שעבר וסיבוכים רפואיים שצצו בגינו – החל ראובן לסבול מכאבים איומים במשך שבע שנים (!) תמימות. "הכאב היה כל כך חזק וממושך, עד שכל מה שרציתי היה למות, פשוט כך. אפילו המחשבה על התאבדות חלפה בראשי לא פעם, והסיבה היחידה שלא עשיתי את זה היא אשתי – שכל עולמה סבב סביב דבר אחד: לגרום לי להיות מאושר. גם אמי, שמצבי הרפואי מאוד נגע לליבה והכאיב לה – החלה להיוועץ ברבנים שונים, בתקווה למצוא מזור לכאביי". יום אחד, התקשרה האם למספר כלשהו בישראל, וביקשה לדבר עם רב מסוים, אלא שמהעבר השני נאמר לה שזו טעות. "משמיים, הנחו את הבחורה שענתה לשיחה לדבר עם אמי ולשאול אותה לסיבה שהיא מחפשת את אותו הרב. כשאמי אמרה את שמה, התפעלה הבחורה שמעבר לקו ושאלה: 'דוריס?'. אמא לא הבינה איך זה יכול להיות שהאישה הזרה יודעת את שמה. התברר, שמדובר בבת האח שלה, שאמא הגיעה אליה 'במקרה', למרות שעד אז – מעולם לא חייגה את מספרה, ולא ידעה אותו".

פלא פלאים הוא שאותה בחורה, פנינה שמה, הציעה שרונן ידבר עם תלמיד חכם אחד בשם אפרים, כי האמינה שיש לו יכולת לעודד ולהפיג במעט את הצער שבהתמודדות הקשה. אלא שדווקא באותו היום החליט רונן, ששכב בבית החולים מיוסר וכואב, לשים קץ לחייו. "התקשרתי לאמא כדי להיפרד ממנה", הוא מזדעק ומוחה דמעה סוררת מעיניו, "בדיוק ברגע שהיא הייתה בקו השני עם אפרים, המלאך שנשלח להציל אותי". מכאן, מגולל רונן באוזניי מסע התחזקות רוחנית מופלא, שהחל בשיחת עידוד קלה בין השניים, בטלפון. "החיבור ביני לבין אפרים היה מיידי, והוא היחידי שנתן לי תקווה לרצות לצאת מהמצב שלי. במשך תשעה חודשים, הוא היה החברותא הטלפונית שלי ללימוד תורה, ודרכו קיבלתי את כל התשובות לשאלות שסקרנו אותי כל החיים. בזכותו התחלתי להניח תפילין, לשים כיפה, ולשמור שבת ביחד עם אשתי".

בשלב מוקדם יותר, לפני שהחל לשמור שבת, קיבל רונן מאחיו את ספרו של הרב זמיר כהן 'המהפך', באנגלית. "בזכות הספר החשוב הזה, השבתות שלנו הפכו לזמן איכות מהנה אחד עם השנייה. בכל שבת, נהגנו אשתי ואני לקרוא מהספר בקול רם אחד לשני, וכך התחזקנו ביתר שאת". מאז, לא מש הספר הזה מידיו, ועד היום – בין כל הכובעים החשובים שלו כאברך, כמרצה וכמזכה הרבים – ראובן מוצא זמן להקדיש למלאכת זיכוי הרבים שלו, ומחלק את הספר 'המהפך', לכל מי שמעוניין להתחזק ברוחניותו.  "זה ספר חשוב מאין כמוהו", הוא מסכם, "ואני מחכה בכיליון עיניים שמישהו ייקח על עצמו את מלאכת תרגום שאר החלקים של 'המהפך' לאנגלית. מהניסיון שלי, אנשים פשוט צמאים למידע הזה".

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה