תשובה בהידברות

מהפקת מסיבות בהוליווד – להפקת אירועים בקדושה

במשך עשור עסקו האחים לבית רפאל – טל ואלירן, בהפקת אירועי ענק בהוליווד. לפני חצי שנה, התחזק אלירן ברוחניותו והחליט להיכנס ללמוד בישיבה, ומאוחר יותר גם אחיו הצטרף. סיפורם המרגש של האחים שלא מוותרים על הזכות לשמח אנשים

אא

במשך עשור שלם, התהדרו האחים לבית רפאל – אלירן וטל, בתואר הדיג'יי הטוב ביותר באזור הוליווד, ואין מקום בילוי שלא מכיר אותם. רק כדי לסבר את האוזן, בכל הפקה שלהם נכחו מינימום 2000 איש, וזו רק ההתחלה.

"הכוונה שלנו הייתה לקרב יהודים ולשמח אותם", אומר אלירן (32), סטודנט למנהל עסקים עם התמחות בשיווק, "אבל למרות שהאירועים נשאו תגיות יהודיות כמו 'מסיבת חנוכה' או 'מסיבת פורים' - מיותר לציין שגם לא מעט גויים, ביניהם שחקנים וזמרים אמריקאיים ששמם הולך לפניהם, הגיעו לאירועים שלנו".

טל ואלירן נולדו ברמת השרון למשפחה מסורתית, אך כמו צעירים רבים שחלמו לעשות חיל באמריקה – ירדו מהארץ לפני עשר שנים, החלו להשתלב בחברה וללמוד את המנטליות הנוהגת בה. כעבור זמן קצר התפרסמו השניים כמפיקי אירועים מצליחנים, ואף זכו לסיקור האירועים בכמה וכמה עיתונים מקומיים.

האחים לבית רפאל – אלירן וטלהאחים לבית רפאל – אלירן וטל

אז מה הקשר לרוחניות עכשיו, וכיצד בכלל נקטע כל מעגל הקסמים הזה? התשובה היא אחת: "קרובי משפחה שלנו שחזרו בתשובה, שלחו אליי במייל את אחת ההרצאות של הרב יוסי מזרחי בהן הוא מדבר על תקליטנים וכמה שהם מחטיאים את הרבים. האמת היא שבכלל לא התכוונתי לשמוע את כל ההרצאה. הסיבה שהתחלתי לשמוע, הייתה מתוך עניין וסקרנות - מה יש ל'דוס' הזה להגיד 'עליי'..."

והנה זה פלא. לא רק שזה עניין אותו, הוא אף מצא עצמו מהנהן לאות הסכמה עם מרבית הדברים שנאמרו בהרצאה.

"פתאום תפשתי את עצמי ואת המקום הרוחני שבו אני נמצא ותובנה גדולה הכתה בי: 'אני הוא מחטיא הרבים שעליו מדבר הרב, ואני ממש לא רוצה להיות במקום הזה'. הרושם שההרצאה הזו עשתה בי היה כה גדול עד שהחלטתי, כך ביום בהיר אחד, לעזוב את הכל".

 

"החברים והקולגות חשבו שהשתגענו"

אמר ועשה. "פניתי לרב יוסי מזרחי וגוללתי בפניו את סיפורי. הרב הקשיב, ייעץ, ונתן תמיכה מלאה וליווי מקצועי לכל התהליך הזה, והוא גם זה שמלווה אותי עד היום. בעצתו אף נכנסתי לישיבה לבעלי תשובה במונסי, ואט אט התחלתי למלא את יומי בלימוד תורה וקיום מצוות, שזה למעשה העונג העילאי שלי כיום".

ומה עם האירועים?

"באחד מסיבובי ההופעות של ארגון הידברות בלוס אנג'לס, הגעתי להרצאות ונפגשתי עם הרב זמיר כהן פנים אל פנים. סיפרתי לו את סיפורי ונועצתי בו מה לדעתו כדאי לי לעשות. הרב זמיר חייך אליי ואמר 'תמשיך להרקיד אנשים, הפעם מצד הקדושה'. אז זה בדיוק מה שטל ואני עושים היום – משווקים עצמנו כתקליטנים לאירועים חרדיים בלבד".

מאז התחזקותם הרוחנית, הפרנסה צנחה ב-95 אחוזים, ושלא לדבר על התגובות הקשות שהם מקבלים מחברים וקולגות בתחום – אך טל ואלירן עודם ממשיכים לשאת את דגל הרוחניות, בגאון. "כשנכנסתי לישיבה, כולם בלי יוצא מן הכלל אמרו לי שהשתגעתי. אני לא מאשים אותם, הם הרי לא יודעים הלכות ולא מבינים שהעיסוק הזה, כשהוא נעשה בדרך הלא נכונה ושלא בקדושה, הוא עיסוק בעייתי. כך שלא רק שהפרנסה צנחה משום שרוב הלקוחות שלנו היו חילוניים, בנוסף גם איבדנו די הרבה 'חברים'.

"אבל זה באמת הדבר הזניח יותר. אני שמח שהקב"ה זיכה אותנו ברשת ענקית של יהודים, קרוב למאה אלף איש שאנחנו מכירים בזכות המסיבות, וכיום מה שבאמת נמצא בראש מעיינותינו הוא לתקן את הקלקולים שיצרנו במשך עשר שנים. דרך המוזיקה והאירועים הכשרים שאנחנו מבצעים, אנחנו שואפים לקרב כמה שיותר אנשים אל היהדות". 

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה