חדשות בארץ

מערכה נוספת בפתח? יש מנהרה חדשה מעזה

אבראהים עאדל שחאדה שאער, בן 21 מרפיח, חשף בפני חוקרי השב"כ כי קיימת מנהרה חדשה שנחפרת מאזור רפיח. עוד סיפר לשם מה נועד הכביש החדש

אא

הותר לפרסום כי אבראהים עאדל שחאדה שאער, בן 21 תושב רפיח, נעצר על ידי כוחות הביטחון וחשף בפני חוקרי שירות הביטחון הכללי על מנהרה חדשה שנחפרת מאזור רפיח ברצועת עזה לכיוון מעבר כרם שלום.

המחבל, איש חמאס וחופר מנהרות, נעצר בפעולה משותפת של השב"כ והמשטרה לפני כחודש. בחקירתו בשב"כ חשף מידע רב אודות פעילות הארגון ברפיח וכן אודות היערכות החמאס לזמן חירום ותכניתו להשתמש במנהרות תקיפה. שאער מסר פירוט על המנהרות של החמאס באזור רפיח, כולל מיקום מוקדי החפירה, פירי המנהרות, התוואי שלהם ומידע על החופרים.

לדבריו של המחבל, מטרתו של הכביש החדש שנסלל על ידי החמאס, בסמוך לגבול הרצועה, הוא לשמש את מחבלי הארגון למימוש מתקפת פתע נגד ישראל, בסיוע כלי רכב שידהרו לעבר הגבול.

(צילום: David Buimovitch / פלאש 90)(צילום: David Buimovitch / פלאש 90)

שאער היה מעורב בפעילותו בחמאס במגוון הכשרות בנושאי לחימה, פיקוד ושימוש באמצעי לחימה וחבלה מתקדמים. בימי מבצע "צוק איתן" פעל במחלקת התמיכה והלוגיסטיקה של החמאס וסייע בהעברת ציוד צבאי ומטענים ללוחמים. כמו כן לקח חלק פעיל בלחימה באמצעות הנחת מטענים נגד טנקים וסיוע בתצפיות.

לדברי שאער, התמיכה האיראנית בחמאס באה לידי ביטוי בהעברת כספים, אמצעי לחימה מתקדמים וציוד אלקטרוני כדוגמת מכשירים לשיבוש תדרים המשמשים לטובת הפלת מזל"טים ישראלים בשמי עזה. שאער ציין עוד כי איראן הכשירה בעבר לוחמי חמאס בשימוש בגלשני רחיפה במטרה שיחדרו מן האוויר לשטח ישראל.

לצורך הפעילות הצבאית ארגון החמאס משתמש באמצעים ובחומרים המוכנסים לרצועת עזה במסגרת מאמצי השיקום, מסר שאער והוסיף כי לוחמי הארגון מסכנים אזרחים בכך שמאחסנים מטעני נפץ בבתי מגוריהם, זאת בהמשך להנחיית מפקדי חמאס אשר חוששים מהפצצת מחסני אמל"ח צבאיים. שאער ציין כי הוא עצמו אחסן בביתו מספר מטענים במשקל של כ-50 ק"ג אחד.

בסוף החודש שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור המייחס לשאער ביצוע עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון רצח, מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים אסורים ועבירות שונות בנשק.

תגיות:עזהמנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה