חדשות בארץ

"הגעתי לישראל בכדי לרגל עבור חיזבאללה"

אזרח שבדי ממוצא לבנוני נעצר עם הגיעו לישראל והודה בריגול לטובת חיזבאללה

אא

הותר לפרסום כי ב-21 ביולי 2015 נעצר לחקירה משותפת של השב"כ והיאחב"ל אזרח שבדי ממוצא לבנוני, לאור חשדות ביטחוניים כנגדו.

המואשם, חסן חליל חיזראן (55), נעצר בנתב"ג בעת כניסתו לישראל, לאחר שעלה אודותיו מידע מקדים לפיו הוא חשוד בקשר לחיזבאללה. בחקירתו בשב"כ הודה חיזראן כי גויס לחיזבאללה וכי הסכים לשתף פעולה עמם.

בשנת 2009 נסע חיזראן עם אשתו וילדיו לביקור משפחתי בלבנון. במהלך ביקורו הוצע לו לפגוש בגורמי חיזבאללה, וזה הביע הסכמה. בפגישותיו (החשאיות) עם נציגי חיזבאללה נאמר לו במפורש, כי חיזבאללה שואף לגייס פלסטינים המתגוררים באירופה ובעלי אזרחות זרה, על מנת שאלו יוכלו לנצל את הנגישות שלהם לישראל ולספק לחיזבאללה מודיעין.

בשנים 2011 ו-2013 הגיע לביקורים נוספים בלבנון, אשר נוצלו גם הן לטובת פגישות עם נציגי חיזבאללה. עבור מפגשיו עם חיזבאללה והסכמתו לשתף פעולה עימם, קיבל בשנת 2009 סכום של 2,300 דולר וכן סכום של 800 דולר אותו קיבל ב-2011.

חיזראן התבקש לגייס אזרחים ישראלים, בדגש על כאלה בעלי קשרים ליהודים, או בעלי נגישות לאנשי צבא, לאנשי מערכת הביטחון או לגורמים ממשלתיים. בנוסף, התבקש לאסוף מידע על נקודות בישראל בהן יש ריכוזי צבא, אמל"ח, טנקים ובסיסים צבאיים.

הוא תוחקר אודות ההתנהלות בשדה התעופה בנתב"ג וכלל תהליך הכניסה: אופן קבלת הנוסעים, סידורי אבטחה, ביקורת דרכונים ועוד.

בכתב האישום שהוגש כנגד חיזראן על ידי פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי, מיוחסות לו 3 עבירות ביטחוניות מרכזיות: מסירת ידיעה, מגע עם סוכן חוץ ואיסור פעולה ברכוש טרור.

בהודעת השב"כ נמסר, כי שלטונות שבדיה עודכנו בדבר מעצרו של חיזראן. בתוך כך, מדגישים בשב"כ כי הפעלתו של חיזראן מוכיחה את האטרקטיביות שרואה חיזבאללה בהפעלת אזרחים זרים, בעלי נגישות ללבנון ולישראל, זאת מתוך הנחה שיוכלו לפעול ולנוע בישראל בחופשיות.

תגיות:ריגולחיזבאללהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה