סיפורים אישיים

דרור עוקבי: "הדוגמנות אינה אלא חיפוש מזויף אחר אהבה"

הוא היה אלוף הארץ במשקל כבד, הצליח כדוגמן בארה"ב, ואף הקדיש את מלוא תשומת לבו ללימודי נטורופתיה ורפואה משלימה. לבית הכנסת הגיע במסווה של מאמן אישי לבן הרב, אך לא שיער שדווקא משם תצמח הישועה שלה חיכה שנים – התקרבות ליהדות ומציאת הזיווג משורש נשמתו. "כולנו מחפשים תשומת לב ואהבה, השאלה היא איך ואיפה". ראיון

אא

עוד משחר ילדותו וככל שהיטיב להכיר את עצמו - היה ברור לו, לדרור עוקבי, שהמסלול אותו הוא רוצה לעבור בחיים, חייב להיות קשור איכשהו לבניית הגוף וטיפוחו. כבר בגיל צעיר החל להתאמן על פיתוח שריריו במסגרת חוגים שונים, עד שבגיל 18, כשהתגייס לצבא,  שירת כלוחם וכמדריך כושר קרבי.

את מלוא מרצו הקדיש להתמחות בענף הספורט השייך למשקל הכבד, ובגיל 21 שבר שיא כשזכה פעמיים בתואר 'מר ישראל ואלוף האלופים – בכל המשקלים'. כיום, לאחר קריירה מצליחה בדוגמנות בד בבד ללימודי רפואה משלימה, מודה עוקבי: "עם הזמן התחלתי לקלוט שאני חי בבועה גשמית, שכל ה'משחק' שבה הוא בעצם חיפוש מזויף אחר אהבה".

עוקבי (36) נשוי טרי ונטורופת מקריית אתא, גדל במשפחה חילונית בעלת כבוד למסורת ולערכי היהדות.  "שבתות אומנם לא שמרנו, אך על החגים השתדלנו להקפיד ולשמור 'לפי הספר'", הוא אומר. בד בבד לשירותו הצבאי כמדריך כושר קרבי, הקים חדר כושר ביתי ובו תמונות לרוב: החל משחקני קולנוע וכלה בכוכבי ספורט למיניהם. "אבל שוורצנגר בשבילי היה מושא להערצה, פסגת כל השאיפות", הוא מחייך ומוסיף, "בכלל, הייתי אז נטוע עמוק בכל מה שקשור לטיפוח הגוף. רוחניות? לא ממש עניינה אותי, לא במושגים של יהדות בכל אופן".

בגיל 24, אחרי שרווה פרסום בארץ בעקבות הזכייה באליפות משקל כבד - החליט לטוס לארה"ב. ללוס אנג'לס הגיע עוקבי בשיא השגשוג הגשמי שלו, ומי שהתבונן עליו מבחוץ ראה צעיר מלא מרץ, חטוב ושרירי. ללא כל ספק, שלל בטוח לציידי סוכנויות דוגמנות למיניהן. "באחד הימים, נכנסתי לסופר מקומי לקנות דבר מה, ושם פגש אותי צלם אופנה שעבד עם אחת מהסוכנויות הגדולות ביותר בארה"ב. הוא פנה אליי ושאל אם אני דוגמן. אמרתי שלא בדיוק, אבל סיפרתי לו על עיסוקי בארץ ועל הפרסום שהגיע בעקבותיו. 'אני רוצה לצלם אותך', הוא מיד אמר. נעניתי לאתגר. הוא צילם אותי ושלח את התמונות לצלם גדול בקליפורניה. 

"לאחר שהתמונות שלי התנוססו בשער של מגזין ספורט, תוך חודשים ספורים, הפכתי ל'כוכב' אמיתי: שתי סוכנויות דוגמנות גדולות יצרו איתי קשר, והתחלתי לעבוד בעבורן. בד בבד לדוגמנות, התחלתי להקים עסק משלי בכל מה שקשור לתזונה נכונה וטיפוח הגוף. אימנתי אנשים לעשות מהפך בחיים שלהם, הן מבחינה גופנית והן מבחינה מנטאלית. באותה תקופה, הרגשתי כמו סופרמן - כל יכול. מצאתי עצמי על ציר סן פרנסיסקו ניו יורק, מצטלם למגזינים הנחשבים, עושה חיל ומרוויח הרבה מאוד כסף". 

אלא שמה שהחל כתחביב, הפך עד מהרה לעיסוק עיקרי ששם דגש על האדרת תרבות יוון. "מצאתי את עצמי באירועים מתוקשרים, חי ונושם את אור הזרקורים. ולמרות שנהניתי מזה, עמוק בפנים תמיד הרגשתי חסר. החוסר הזה הוביל אותי להצטרף לכתות שונות שמכרו 'רוחניות', כמו סנטולוגיה. זה עניין אותי, אבל לא ברמה שנשאבתי לזה עם כל כולי. לא משנה מה למדתי, זה תמיד נשאר בתחום התיאורטי ואף פעם לא תורגם להלכה למעשה".

דרור עוקבי, בקליניקה שלודרור עוקבי, בקליניקה שלו

מה (או יותר נכון מי) כן הצליח לשאוב אותו פנימה אליו, בכל הכוח? הרב יוסי גורדון, בנו של הרב הראשי של לוס אנג'לס. "הרב גורדון הגיע אליי בבקשה שאעזור לו להתאמן, והסכמתי. ממפגש למפגש, התיידדנו. הרב נהג להזמין אותי אליו הביתה לשבת, אבל תמיד דחיתי את ההזמנה בנימוס, בתואנה ש'זה לא מעניין אותי'. יום אחד, הוא פשוט התעקש ואני מצאתי עצמי בבית הכנסת שלו. כששמעתי את המזמור 'לכו נרננה לה'', הרגשתי שחום והתרגשות מציפים אותי. מכיוון שאף פעם לא היה לי שום קשר לרוחניות מהסוג הזה, לא הבנתי מה קורה לי". אחרי התפילה, הוזמן לארוחת שבת בביתו של הרב, וגם שם - לא הפסיק להתפעל. 

"הסתכלתי על הילדים ועל אווירת הקדושה שאפפה את המקום, והכל נראה לי כל כך טהור ומיוחד. השבת הזו השאירה לי טעם של עוד, ואחרי מספר שבתות נוספות כאלה, החלטתי להתחזק ולשמור שבת בעצמי", הוא אומר. 

מתי אתה משתכנע לעבור לצד השני של המתרס, וכיצד?

"לפני ההתחזקות הרוחנית, חוויתי מספר התרחשויות שאני מגדיר אותן כ'ניסים קטנים' כמו אודישן למשחק לצד שחקנית מפורסמת שהיה צריך להיות בשבת אך התבטל ברגע האחרון, דו"ח של 500 דולר שקיבלתי על נסיעה בשבת - שהתבטל באורח נסי למדי לאחר שהפקח לא הגיע למשפט, וכדומה. 

"מלבד זאת, אחד הרשמים החזקים ביותר שגרמו לי לעשות את צעדיי הראשונים בתשובה ולוותר על עולם הדוגמנות הוא דיסק של הרב זמיר כהן, שהגיע אליי 'במקרה'. בקולו המרגיע ומסריו הנוקבים, שנאמרים בשפה מובנת ויפה - הרב זמיר כהן ממש גרם לי להתחבר מחדש לעצמי, ולבחון שוב את המטרות שהצבתי והגדרתי כ'נעלות'".

אחרי שנה של התחזקות רוחנית, במסגרתה פקד עוקבי עשרות שיעורי תורה, בצעד אמיץ - החליט לפרוש מהתחום. "התחלתי לראות שכל העולם הגשמי שבו אני חי, הוא בעצם חיפוש מזויף אחר אהבה. כמי שרודף אמת ושואף לחיות על פיה בכל המובנים, כשקיבלתי את התחליף האמיתי -הרגשתי שאין לי צורך יותר להצטלם", הוא אומר. 

 

אחרי שרשרת תובנות שכאלה, החליט סוף סוף לחזור לארץ והוא בן 29. "הדבר הראשון שעשיתי כשנחתתי בארץ, הוא לפגוש את הרב זמיר כהן ולהודות לו". בארץ, למד עוקבי בישיבה של חב"ד, ובמקביל עשה תואר בלימודי תזונה ונטורופתיה, שמשלבים בתוכם דגש חזק על רפואת הרמב"ם. "ברפואה המשלימה ישנן הרבה שיטות טובות, אבל הכי התחברתי לרפואת הרמב"ם - שדוגל בדרך האמצע", הוא אומר, "כיום אני ממשיך לחקור את כתבי הרמב"ם ואף משלב את השיטה שלו בטיפולים שלי".

על השאלה האם הוא מרצה את משנתו בחוגי בית ומסגרות אחרות, מספר עוקבי בהלצה כי הפעם היחידה שבה התנסה בחוויה מעין זו הייתה לפני כחצי שנה, כשהוזמן לדבר במסגרת של חוג בית. "הייתי אז רווק שניסה למצוא את החצי השני שלו, ובקהל ישבה בחורה שמאוד מצאה חן בעיניי". אתם כבר מנחשים מה היה ההמשך, נכון? זה אמנם לקח ארבע שנים תמימות עד שהבחורה ההיא פנתה אליו 'במקרה' דרך דף הפייסבוק שלו, אבל 'איך שהתחלנו להתכתב, היה ברור לי שמדובר באותה בחורה מאותו חוג בית וש'זה זה'. הרגשתי איתה חיבור מסוג אחר, והנשמה שלי הרגישה שזה הזמן והמקום להפסיק את החיפושים".

אבל זה עוד לא הכל: חודש לפני שהכלה יצרה עמו קשר - חלם עוקבי את הרב מרדכי אליהו זצ"ל, כשהוא מניח את ידיו על ראשו ומברך אותו ל'זיווג בקרוב מאוד'. "בעקבות החלום פקדתי את הציון של הרב וציונים נוספים בהם התפללתי לישועה, ואחרי שלושה ימים היא הגיעה". נסתרות הן דרכי ה'. לפני חודשיים, נישאו השניים ברוב פאר והדר לשמחת משפחותיהם, וממשיכים להתחזק ברוחניותם ביתר שאת. "מי שדואג לזיווג - שלא ידאג. לקב"ה יש אינספור דרכים יצירתיות להפגיש בין בני אדם, ואני ההוכחה לכך. העיקר הוא להתקרב אליו באמת, לרצות להכיר אותו, ולעבוד אותו בשמחה - שלא על מנת לקבל פרס. בכל הנוגע לעיסוק מיותר בגוף - כולם מחפשים תשומת לב ואהבה, השאלה היא איך ואיפה מחפשים. העצה שלי: חפשו ביהדות, ותחסכו לעצמכם הרבה זמן יקר". 

תגיות:רפואה משלימהדוגמנותחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה