חדשות בעולם

תוצאות הסכם הגרעין: עסקת נשק ראשונה בין אירן למעצמות

עסקת נשק בין אירן למעצמות מדאיגה את ישראל וארצות הברית: סין תעביר לאירן 24 מטוסי קרב מדגם J-10. המטוס פותח על בסיס מטוס "הלביא" הישראלי

אא

פחות מחודש מאז שנחתם הסכם הגרעין בין אירן למעצמות, מתבצעת עסקת נשק ראשונה בין אירן לסין: חברת צ'נגדו הסינית חתמה על חוזה הספקה עם אירן. במסגרת החוזה תעביר סין לאירן 24 מטוסי קרב מדגם J-10. שווי העסקה מוערך בכמיליארד דולרים ואת חלקה תשלם אירן בנפט גולמי ב-20 השנים הקרובות.

ה J-10הוא מטוס קרב מתקדם שפותח לאחר שסין קיבלה שרטוטים וזכויות ייצור מישראל על בסיס מטוס "הלביא".

"הלביא" הישראלי פותח ונבנה בתעשייה האווירית בשנות ה-80, אך ממשלת ישראל החליטה לגנוז את הפרויקט בשל עלויות גבוהות ואפשרה את מכירת התוכניות לסינים.

מדובר במטוס חד מנועי בעל טווח טיסה של 2,900 קילומטרים. אירן מתכננת להשתמש בו להגנה ולתקיפת מטרות ברחבי המפרץ הפרסי. על פי מומחי ביטחון, בישראל ובארצות הברית שוררת דאגה בעקבות העסקה, שצפויה להקשות על פעולת צבאות זרים באזור.

מטוסי הקרב משתלבים במערך הגנה אווירית נרחב שבונה אירן, במטרה לשבש ניסיונות פעולה או תקיפה של מטוסי קרב אמריקניים או מטוסים של בנות בריתה. מדובר, אמנם, במספר מועט של מטוסים, אך העסקה עשויה עוד להתרחב בעתיד.

הרווח לסין הוא כפול. סין מרוויחה כסף נזיל לתעשיות הביטחוניות שלה וכן מקבעת את מעמדה כמעצמה עולמית על ידי ביצוע עסקאות נשק במפרץ הפרסי. 

תגיות:הסכםאיראןארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה