חינוך ילדים

חמש דרכים לגדל ילדים חכמים

להורים יש את ההשפעה הגדולה ביותר על האינטליגנציה של הילדים. הנה חמש עצות מוכחות מחקרית שיכולות לעזור לילדים שלכם למצות את הפוטנציאל שלהם

  • כ' אב התשע"ה
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הורים אולי שולחים את הילדים לבית הספר כדי שירכשו שם ידע, אבל מחקרים מגלים שוב ושוב אותה אמת בסיסית: את ההשפעה הכי גדולה על האינטליגנציה של הילדים יש להורים ולסביבה הביתית, לא לבית הספר. אז איך לגדל ילדים חכמים? הנה חמש עצות שהוכחו מחקרית.

1) וודאו שהילדים יישנו מספיק. לא, זה לא טיפ שמיועד למנוע איחורים לבית הספר. מחקרים מצאו כי כשילד ישן שעה פחות ממה שהוא צריך, היכולות הקוגניטיביות שלו נסוגות אחורה בשנתיים. שלחתם לבית הספר ילד בכיתה ה' שהלך לישון שעה מאוחר? הוא יתפקד ברמה של ילד בכיתה ג'.

2) עודדו את הילדים לעסוק במוזיקה. אמרו לכם שלילד אין כישרון מוזיקלי? לא משנה. כדאי שהוא ילמד לנגן לא כדי שיהיה כנר בינלאומי אלא כדי לפתח את המוח שלו. בקבוצות השוואה, ילדים המשתתפים בחוגי נגינה מקבלים באופן קבוע ציונים גבוהים יותר.

3) עזרו לילדים לפתח משמעת עצמית. סובלים מרגשות אשמה על כך שאתם מתעקשים לא לתת ממתקים בימי חול או לא להרשות ללכת לחברים לפני ששיעורי הבית מוכנים? הגיע הזמן לשנות גישה. חומר מחקרי עצום שהצטבר בשנים האחרונות מגלה שהאינדיקציה הטובה ביותר להצלחה בחיים אינה אינטליגנציה אלא משמעת עצמית. ילדים שמתרגלים להפעיל משמעת עצמית וכוח רצון מצליחים יותר בלימודים. ובחיים.

4) אל תתנו להם לרבוץ על הספה כל היום. המיתוס על 'ספורטאים טיפשים' הוא רק מיתוס. בהנחה שלא מדובר באדם שמקדיש את כל זמנו לספורט, התעמלות במידה חיונית לפעילות מיטבית של המוח. אם אתם רוצים שהילד שלכם יוכל להתרכז היטב בחומר לימודי ולזכור את מה שהוא לומד – עמדו על כך שהוא יעסוק בפעילות גופנית וינוע הרבה.

5) האמינו בילדים שלכם. מחקרים של תופעת 'אפקט פיגמליון' גילו שכאשר מורים קיבלו דיווח שקרי לפיו ילדים מסוימים הם מחוננים, מנת המשכל של אותם ילדים עלתה משמעותית במשך השנה. במילים אחרות: אם תאמינו בכל ליבכם שהילד שלכם חכם, מסוגל, וימצא דרך להצליח, הילד יגלה עד מהרה שהוא חכם ומסוגל – וימצא דרך להצליח.

תגיות:משפחהחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה