חדשות בארץ

אחרי חודש ברחוב - המשפחה קיבלה דירה

"יהיה לי בית, יש לי בית", קראה בהתרגשות מזל אראמי בכניסתה לדירת עמידר. זה שלושה שבועות מתגוררת אראמי ברחוב עם שש ילדיה

אא

אראמי, אם חד-הורית לשישה ילדים, מתגוררת זה שלושה שבועות באוהל בקריית אונו עם ילדיה, בני 19-3. אתמול (ב') הגיע נציג של חברת עמידר ופתח לאראמי את הדירה בקריית אונו. היום צפויה החברה להתחיל בשיפוץ דירת שני החדרים, דירה שאראמי עצמה איתרה לפני כמה שנים ונאבקה כדי להפוך אותה לשימושית עבור זכאי הדיור הציבורי, וזו תשמש אותה ואת ילדיה עד דצמבר, אז תקבל המשפחה דירת קבע.

הדירה אליה תיכנס המשפחה עמדה סגורה ואטומה בבלוקי בטון כבר שבע שנים. "זה אבסורד", אומרת אראמי, "כל פעם ששאלתי על הדירה הזו אמרו לי 'היא הולכת לבינוי', אבל בינתיים היא סגורה שנים ארוכות, ואלו שנים שיכולות להרים משפחות לגובה. זה ממש לשים משפחה על מגש של כסף. נלחמתי על פתיחת הבית, אבל לא בשבילי. אז עכשיו יפתחו את הבית, ישפצו, וזה יסייע לי ולעוד רבים".

אילוסטרציה (צילום: עדי ישראל / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: עדי ישראל / פלאש 90)

אראמי היא אחת מבין אלפי הזכאים לדיור ציבורי, הזכאית לדירה מינואר 2007. במהלך שנות ההמתנה היא החליפה כ-15 דירות משום שלא עמדה בתשלומי השכירות. לדבריה, הסיוע שקיבלה מהמדינה היה 1,750 שקל בעוד השכירות נושקת ל-4,000 שקל, ואילו הכנסתה מחברת ניקיון שבה היא עובדת במשרה מלאה מסתכמת ב-5,000 שקלים. לפי חוק המזונות, אראמי אינה זכאית לדמי מזונות מהמוסד לביטוח לאומי.

"כשהגעתי לראש הרשימה גיליתי דירה פנויה שבה שיכנו משפחה שהייתה אחריי בתור", סיפרה. "הלכתי לעמידר, ושם הופניתי למשרד השיכון, אבל לא ממש ידעו מה לומר. לשמחתי, בוועדה בכנסת דרשו מהמשרד להקים ועדה שתבדוק מה היה שם ואיך עקפו אותי בתור".

בשבוע שעבר הודיע משרד השיכון כי אראמי תוכל להיכנס לדירה במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בדצמבר. עד אז, תוכל להיכנס לדירת שני חדרים, שאותה פתחו במיוחד עבורה. במקום נערך סיור של קבלן ואיש שיפוצים, והם יחלו היום לעבוד ולהכשיר אותו על מנת שהמשפחה תוכל להיכנס לדירה בתוך שבועיים.

אראמי מודה כי "החיים ברחוב הם לא חיים" ומספרת כי היא חיה עם ילדיה באוהל מתחת לביתה של אחותה "שם הילדים מתקלחים והיא מורידה לנו אוכל. בעוד שבועיים יהיה לנו בית".

תגיות:דיורדיור ציבורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה