בריאות ותזונה

לאכול בריא: תות שדה

בעולם משלבים אותו לא פעם עם מאכלים אחרים, הוא יכול להלבין שיניים או לשמש כמסכה לפנים, ובתוכו מסתתרים לא מעט ויטמינים חשובים. כל מה שרציתם לדעת על הפרי הכי אדום בסביבה - תות השדה

אא

מבחינה בוטנית, תות השדה כלל אינו פרי, כי אם חלק מנופח של הפרח. הגרעינים הקטנים המופיעים על פני התות הם הפרי.

תות השדה הוא אחד הפירות המוכרים והאהודים ביות באירופה ובאסיה עוד מתקופת העת העתיקה. לכל עם יש את השיטה שלו לאכילת תות שדה: הרומאים הרבו לאכול תות שדה שגדל בר, בין השאר בל התכונות הרפואיות שייחסו לו. כיום האיטלקים מעדיפים אותו ביין אדום או במיץ תפוזים. הרוסים מעדיפים את התות שלהם עם סוכר ושמנת, הגרמנים אוהבים אותו במיץ לימון, היפנים מכינים ממנו ליקרים, היוונים משלבים עם יין אדום מתוק, הפיליפינים מכינים ממנו לחם, האמריקאים אוכלים אותו כגלידה, ואילו בארץ נהוג לאכול אותו בצורתו הטבעית, לעתים עם מעט סוכר מלמעלה.

מסתבר שלתות השדה שימוש נוסף מלבד מאכל: טיפוח. תות שדה מהווה מלבין שיניים: החזיקו בחלל הפה מיץ תות ל- 5 דקות לפחות, באופן בו המיץ יכסה את השיניים. בתום חמשת הדקות ניתן להוציא את המיץ מהפה ולגרגר בפה מים פושרים עם מעט סודה לשתייה.

בנוסף ניתן להשתמש בתות שדה כמסכה לפנים. רסקו את הפרי למחית ומרחו את העיסה על הפנים עם מעט מים. השאירו את המסכה על פניכם למשך כחצי שעה, ובסיום שטפו את פניכם במים חמימים. רסק התות יעיל בשיפור מרקם העור ומראהו. טיפ נוסף: שטיפת הפנים עם חליטת עלי התות תסייע בהלבנת ובהסרת כתמים מעור הפנים.

ערכיו התזונתיים של התות ל- 100 גר': קלוריות - 30, חלבון - 0.6 גר', שומן - 0.4 גר', פחמימות - 7 גר', סיבים תזונתיים - 2.3 גר', פחמימות זמינות - 4.7 גר'.

יתרונותיו הרפואיים של התות: חיטוי, הבהרת שיניים ופנים, מילוי מאגרי ויטמין C, ומקור טוב לוויטמינים C, A, ויטמינים מקבוצת B, אשלגן, ברזל וסידן. בנוסף לכך חליטת עלי התות מזרזת מחזור ומגבירה הפרשת חלב אם.

אך עם כל הדברים הטובים ויתרונותיו התזונתיים, התות איבד מערכו ומטעמו עקב ההשבחה הגנטית וההדברה לטובת תות גדול ויפה אך המכיל גם לא מעט רעלים. על כן, מי שבאמת מעוניין ליהנות מטעמו הנפלא של התות ומערכיו התזונתיים יכול לגדל אותם בביתו. מדובר במשימה קלה ופשוטה. את התות יש לשתול בקרקע מדושנת ועשירה בחומר אורגני - בגינה, באדניות או בעציץ במרפסת, במקום שטוף שמש, כבר בתקופת הסתיו, על מנת שייתן פרות בתקופת החורף-אביב. את שתילי התות ניתן להשיג במשתלות השונות ברחבי הארץ.טיפ לאלו מכם האלרגיים לפרי: השריית הפרי במים רותחים למספר שניות עשויה לבלום את התגובה האלרגית. עם זה, יש להיוועץ עם רופא לפני פעולה זו.

לסיום, על אף ערכו הבריאותי הרב של תות השדה, מצויה בו רמת נגיעות גבוהה של חרקים, מהם יש כמובן להיזהר מאוד. לסקירה מקיפה בנושא הקליקו כאן.

תגיות:תות שדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה