חדשות בארץ

רץ בפייסבוק: האם המיניונים מבוססים על ניסויים נאצים?

פוסט בעברית, שצבר פופולאריות בסוף השבוע, הזהיר את ההורים מלשלוח את ילדיהם לסרט המיניונים, בטענה שהוא מבוסס על ניסויים נאצים. בדיקה מעט מעמיקה מגלה שכמעט אף פרט בפוסט לא מדויק

אא

בסוף השבוע שעבר רץ בפייסבוק פוסט ויראלי, שהתיימר להזהיר את הגולשים הישראלים מפני סרט המיניונים. מקורו של הסרט, שהפך לאחרונה ללהיט בקרב ילדים בעולם, הוא בניסויים נאציים, כך לפי מעלה הפוסט.

הכותב העלה תמונה וצירף טקסט. הטקסט תורגם מספרדית לעברית, כנראה באמצעות תרגום גוגל. על פי ההסבר, פירושה של המילה "מיניון" הוא "נאמן" בגרמנית. מה שהכותב לא ידע הוא שהמילה "מיניון" תקפה גם באנגלית, ומשמעותה היא "משרת" או "עושה דברו של מישהו". זוהי משמעותה המילולית והגלויה של המילה.

לטענה המלחיצה צורפה תמונה בשחור-לבן שהציגה, לדברי מעלה הפוסט, "קבוצת ילדים בחליפות צלילה מפלדה לפני שנשלחו להטמין מוקשים תת-ימיים במעמקים". עיון מעט מעמיק בתמונה מגלה את האמת.

האנשים בתמונה אכן נראים קצת כמו מיניונים, והם באמת לובשים חליפות צלילה, רק שהתמונה לא צולמה בגרמניה הנאצית, המופיעים בה הם לא אסירים והכי חשוב - הם לא ילדים. שימו לב שהפרופורציות של הנעליים וכפות הידיים לגוף לא מתאימות לילדים, ושני האנשים שעומדים מאחור, ללא חליפות צלילה, נראים מבוגרים לגמרי והם באותו הגובה.

גולשים רבים האמינו לפוסט, למרות חוסר אמינותו. המידע, יחד עם התמונה המטעה, שותף והתגובות נעו על הציר שבין "אוי! לקחנו את ילדינו לסרט התמים ולא העלינו בדעתו שהוא בכלל נאצי" לבין גיחוך על עצם החיבור בין היצורים הצהובים החמודים לניסויים הנוראיים שערכו הנאצים.

מה שבטוח, אין מה להתרשם מהפוסט ולא נראה שמסר אנטישמי כלשהוא חבוי בסרטי "גנוב על הירח" ו-"המיניונים"...

תגיות:נאציםפייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה