חדשות בארץ

האם ישראל החמיצה הזדמנות לקבל מידע על רון ארד?

קצין סורי שביקש לערוק מארצו ביקש מקלט מדיני בישראל תמורת מידע שיש בידו על גורלו של רון ארד. המו"מ נתקע מכיוון שהקצין לא הציג הוכחות ממשיות. לאחר מכן הוא נתפס בידי השלטונות בדמשק והוצא להורג

אא

האם ישראל פספסה הזדמנות לקבל מידע על אודות גורלו של הנווט הישראלי רון ארד? לפני כשנה פנה קצין סורי בדרגת תת-אלוף לגורמים ישראליים ובפיו בשורה: יש לי מידע על מקום גופתו של רון ארד.

מלחמת האזרחים בסוריה, המשתוללת כבר כמה שנים, גבתה את חייהם של תושבים רבים. קצין סורי בכיר, הנחשב למקורבו של הנשיא אסד, ביקש לערוק מהצבא ולקבל מקלט מדיני בישראל. הקצין שלח מכתב לגורמים ישראליים שהיו בקשר עם גורמי אופוזיציה בסוריה והציע מידע שיש ברשותו על גופתו של רון ארד, בתמורה לקבלת מקלט מדיני בישראל לו ולבני משפחתו.

הנווט הנעדר רון ארד (צילום: פלאש 90)הנווט הנעדר רון ארד (צילום: פלאש 90)

גורמים ישראליים רשמיים, שדנו בנושא הרגיש, דחו את הבקשה, מכיוון שלא היו בידיו של הקצין הוכחות משמעותיות. בסופו של דבר, נתפס הקצין על ידי המשטר הסורי והוצא להורג.

במערכת הביטחון הפסיקו את המאמצים לחיפוש מידע על גורלו של רון ארד בשנים האחרונות, מתוך הערכה שהוא אינו בחיים כבר מאז 1988. משפחתו של ארד כנראה כבר אינה לוחצת על משרד הביטחון לגלות מידע חדש, והיעדר קצה חוט גרם לייאוש בקרב כל הגורמים המעורבים בתהליך.

ארד נפל בשבי ארגון "אמל" הלבנוני לפני 29 שנים, וייתכן שמאז הועבר לידיים איראניות. מאז 1988 עקבותיו אבדו לחלוטין. בישראל קבעו שככל הנראה הוא אינו בחיים, אך עם זאת, לא ניתן להכריז עליו כעל חלל שמקום קבורתו לא נודע.

תגיות:רון ארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה