מעניין

אל תיבהלו, בסך הכל רציתי לספר לכם איך זה לחיות עם מאניה דיפרסיה

פוסט אמיץ של מתן אליהוא בו הוא מספר על חייו עם התנודות הקיצוניות במצב הרוח המאפיינות את המאניה דיפרסיה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

הפוסט של מתן:

שמי מתן אליהוא, ויש לי מאניה דיפרסיה.

אז מה זה בעצם מאניה דיפרסיה? (מתוך ויקיפדיה)

הפרעה דו- קוטביתהידועה בשם מאניה דֶפרסיה היא הפרעה נפשית שהחולה בה סובל מתנודות קיצוניות ומחזוריות במצבי הרוח, ללא תלות הכרחית בנסיבות הסביבתיות. זו הפרעה אפקטיבית, כלומר קשורה למצב רוח. בזמן ההתקף נע מצב הרוח של החולה בין מאניה – מצב רוח מרומם באופן קיצוני – לבין דפרסיה, כלומר דיכאון. ההפרעה מאופיינת בתנודה בין שני הקטבים באופן התקפי ומחזורי. בין התקף להתקף יכולות לחלוף שנים של מצב רוח מאוזן.

וזה ככה טעימה. הפחדתי אתכם? אני מתנצל. אבל אלה החיים. וזה לא קל.

למדתי לחיות עם זה ולקבל את זה בהבנה שזה בא והולך. למדתי מאיפה זה נובע אחרי מפגש עם כל מיני פסיכולוגים, וכן, גם כדורים שעוזרים לי לא להיכנס לתנודות האלה.

מתן אליהואמתן אליהוא

אני מנהל חיים רגילים צוחק ויוצא מבלה וכו'. יש לי חברים מדהימים שתומכים ועוזרים ואני חייב להם את חיי, יש לי משפחה אוהבת ומכילה שעוזרת לי. וכן, לא היה קל להסביר להם (למשפחה) את המצב, לא סיפרתי להם במשך שנה על הפסיכולוגים שעברתי עד שמצאתי את הגדול והאדיר מכולם. הם עזרו לי להיפגש עם פסיכיאטר כי הרגשתי צורך.

בואו נדבר רגע דוגרי – אם נחשוב על זה, לכולנו יש הפרעה כזו או אחרת, בעוצמות משתנות. אבל לכולם יש. אצל מרבית האנשים זה פיפסים קטנים כאלה וזה מה שנקרא 'נורמלי'.
אצלי יש משהו מוגבר… אבל לא נורא.

ופה אתם נכנסים לתמונה – אני לא מבקש כסף, לא תמיכה בעמוד כלשהו, אני לא מפרסם כלום.. אני רק רוצה לבקש בקשה אחת – לכל אותם מעקמי פנים, מפחדי ההתמודדות, מכחישים וכו' – תתחילו לנסות לקבל, לשמוע, להפנים, תנו לעצמכם צ'אנס להבין.

כי מי שכמוני מתמודד עם מחלות כאלה יודע שברגע שהסביבה מעקמת פנים – אז אנחנו נופלים, כי אנחנו נותנים מעצמנו 200% לסביבה. ואנחנו לא כועסים או עצובים בכוונה, זה לא בשליטתנו אפילו אם נראה שכן. אנחנו רק רוצים חיבוק, חיבה ואיזו מילה טובה.

אל תפחדו וגם אל תיכנסו לפאניקה. כשאתם רואים אדם בהתקף חרדה למשל – תחבקו אותו חזק חזק, מכל הלב. זה הכי עוזר.

גלו אמפתיה, גלו הבנה, אנחנו לא רעים ולא בלתי נסבלים, אנחנו גם לא מחפשים תשומת לב ולא עושים את עצמנו, אנחנו לא עצלנים ואנחנו לא מתחמקים, אנחנו פשוט קצת לא מרגישים טוב. זה הכל.

אז חברים, מאניה דיפרסיה זה סתם שם מפוצץ… אני קודם מתן, ואני קודם אדם.

תגיות:התמודדותמחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה