שו"ת כושר

האם לאישה מותר ללכת לחדר כושר של נשים בלבד? איך להתייחס למשחקי כדורגל - כבזבוז זמן או כסוג של הנאה? ומה יעשה ילד בן 14 שנפשו חשקה בתורה, אך גם בספורט?

אא

האם מותר ללכת למשחק כדורגל? אני יודעת שזה מקום כביכול ללא תועלת, ומבינה שמדובר בבזבוז זמן וקלות ראש בצורת הסתכלות כלשהי, אבל מצד שני כמו שמותר ללכת לחתונה מפני מצוות הכנסת כלה ולמסיבה רגילה אסור - אולי כך גם כאן? אולי זה תלוי בהערצת נבחרת השחקנים, שרק במקרה כזה אסור ללכת?

שלום וברכה. המצווה לשמח חתן וכלה בלכתם לקיים את המצווה החשובה ביותר להקים בית נאמן בישראל, אין בה כל קשר לחיזוק השחקנים, המעבירים את זמנם בבעיטה אחר כדור מסכן. אין ללכת למקומות שעשויים בעיקרון לביטול זמן ללא כל תועלת, וכמובן שאין מדובר על משחק של צעירים בבית הספר. הערצה צריכה להיות למי שעובד את בוראו, והוא אמור לשמש לנו דוגמא, ולא לאדם הרודף אחרי הכדור.

השאלה שלי נוגעת לשיעורי ספורט שנערכים לנשים בלבד. המורה היא אישה, והמקום כולל רק בנות, האם מותר להתעמל עם מכנסיים בלבד?

שלום וברכה. מותר להתעמל עם מכנסיים במקרה זה.

נרשמתי לחדר כושר שיש בו רק נשים. האם אני יכולה ללבוש שם חולצה עם שרוולים קצרים (מעל המרפק)? הרי יש שם רק נשים ומדריכות. ובכלל, האם חובת הצניעות היא גם כאשר יש רק נשים בחדר?שלום וברכה. מותר בשעת הצורך ללבוש בגדים קצרים כשאין גברים. אך ללא צורך כזה, יש לנהוג בצניעות אף במקום שאין גברים, מפני כבוד השכינה.

לכבוד אתר הידברות, שלום. אני בן 14, ואני רוצה לחזור בתשובה. אבל אני משחק כדורגל בקבוצה מקצועית, ואני רוצה גם את זה וגם את זה. אנא עזרו לי.

שלום וברכה! אין כלל צורך שתזניח את הכדורגל כעת, עליך להתחיל ללמוד את מצוות התורה ולקיים את אשר תלמד, וכל זאת ללא מניעה להתאמן בכדור - ובלבד שלא תחלל שבת על ידי המשחקים. ובעז"ה תצליח להתקרב לבורא כרצונך הטוב. היה שלום

האם מותר לאישה ללכת למכון כושר, גם אם היא לא נשואה?

מותר, במידה וחדר הכושר לנשים בלבד.

(התשובות ניתנו על ידי הרב מנשה ישראל והרב בנימין שמואלי, לוקטו ונערכו ממדור השו"ת באתר הידברות)

תגיות:פעילות גופניתספורט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה