סמארטפונים ואינטרנט

זהירות: אפליקציות זדוניות המתחזות לפייסבוק

אם התקנתם את האפליקציה Cowboy Adventure או Jump Chess , הסירו אותה מיד והחליפו סיסמה לחשבון הפייסבוק שלכם

אא

חברת האבטחה ESET גילתה לאחרונה ששתי אפליקציות משחק ב-Google Play היו למעשה אפליקציות זדוניות שמטרתן הייתה גניבת פרטי ההתחברות של המשתמשים לפרופיל הפייסבוק שלהם.

אפליקציית המשחק Cowboy Adventure הורדה קרוב למיליון פעמים לפני שהוסרה מהאתר על ידי גוגל והאפליקציה השנייה, Jump Chess,הורדה כמה אלפי פעמים לפני שנחשפה. אם אחת מהאפליקציות האלו מותקנות לכם על המכשיר, הסירו אותה והחליפו סיסמה לחשבון הפייסבוק שלכם.

האפליקציות יצרו עמוד כניסה מתחזה הנראה זהה לעמוד הכניסה של פייסבוקשם התבקשו המשתמשים להזין את שם המשתמש והסיסמה שלהם על מנת שיוכלו לשחק במשחק. לאחר מכן השתמשה האפליקציה בפרטי ההתחברות שהזינו המשתמשים והפיצה הודעות ספאם לאנשי הקשר שלהם, על מנת להמשיך ולהפיץ את ההונאה.

בניגוד לאפליקציות זדוניות אחרות שנחשפו לאחרונה ב Google Play, האפליקציות שנחשפו כעת מטעות יותר, כיוון שהן באמת הכילו משחקים שניתן היה לשחק בהם. עובדה זו טשטשה את התרמית שבאפליקציה.

כאמצעי זהירות, הורידו תמיד אפליקציות מחנויות האפליקציות הרשמיות והימנעו מהורדה מאתרים לא מוכרים. אמנם גם חנות האפליקציות של גוגל היא לא נקיה לחלוטין מהונאות, אך עם זאת היא עדיין בטוחה עשרות מונים מאתרים אחרים.

המשיכו להיזהר: לפני הורדת אפליקציה בדקו אם היא שייכת למפתח אמין והקפידו לקרוא את הביקורות והתגובות של הגולשים שכבר התקינו אותה.

כאמצעי זהירות נוסף, אל תזלזלו בחשיבותן של אפליקציות אבטחה. אפליקציות אלו מזהות פעולות חשודות ומתריעות בפניכם במידה ואתם עומדים להתקין אפליקציות בעייתיות. 

תגיות:אפליקציהפלאפוןפייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה