חדשות בעולם

אסון היסטורי: כניעת המערב לציר הרשע

היום בצהריים צפוי להיחתם 'הסכם וינה' עם איראן. על פי ההסכם, עד אמצע שנת 2016 יוקלו הסנקציות על איראן

אא

גורמים דיפלומטיים באירופה וכן גורמים באיראן מסרו כי הושג הסכם גרעין בין איראן והמעצמות בווינה שבאוסטריה, לאחר שנתיים של שיחות בנושא ברחבי אירופה.

היום בשעה 11:30 לפי שעון ישראל צפויה להיערך ישיבת סיכום של שרי המעצמות ואיראן. במסיבת העיתונאים שתיערך לאחריה צפויים החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני לחשוף את מתווה ההסכם שהושג.

נשיא איראן, מוחמד רוחאני, התייחס אתמול להסכם המתגבש וכתב בחשבון הטוויטר שלו, "עסקת הגרעין היא ניצחון של דיפלומטיה וכבוד הדדי על פני פרדיגמה מיושנת של הדרה וכפייה וזו התחלה טובה".

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי מסרה הבוקר "ההסכם הזה הוא הסכם כניעה היסטורי של המערב לציר הרשע בראשות איראן. ההשלכות של ההסכם בעתיד הנראה לעין הן חמורות מאוד, איראן תמשיך לפזר את גרורות הטרור שלה לכל עבר, תמשיך ללבות את המזרח התיכון וחמור מכל תעשה צעד ענק לכיוון היותה מדינת סף גרעינית. מדינת ישראל תפעל בכל האמצעים הדיפלומטים על מנת לנסות ולמנוע את האישרור של ההסכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול להסכם המתגבש "גם בסוף השבוע, בזמן שאיראן המשיכה לקבל מהמעצמות עוד ועוד ויתורים על שולחן המו"מ, הוביל נשיא איראן רוחאני מצעד שנאה ברחובות טהרן, שבו המונים זעקו: 'מוות לאמריקה', 'מוות לישראל'. אם גם לאחר קריאות חד משמעיות אלו להשמדת הנושאים והנותנים נמשכו הוויתורים, כנראה שיש מי שמוכן לעשות הסכם בכל מחיר - ואין דרך ואין רצון להימנע מהסכם רע זה", אמר נתניהו.

תגיות:איראןהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה