סמארטפונים ואינטרנט

הגולשים רק שיתפו תמונה - וחייו של דניאל השתנו לחלוטין

כוחם העצום של הגולשים ברשת: כיצד שיתוף של תמונה אחת שינה את חייו של דניאל?

אא

דניאל כברה, תלמיד כיתה ג' ממנילה, מנסה להיות תלמיד טוב, הוא מגיע לבית הספר, מכין שיעורים, וכשהערב יורד ואין אור בבית, הוא הולך אל סניף מקדונלדס הקרוב. הוא לא נכנס, אין לו כסף לקנות מאומה, הוא מוצא משהו לכתוב עליו, או נשכב על המדרכה ועושה שיעורים באור שבוקע מהמסעדה.
לפני חודש ג'ויס טורפרנס, סטודנטית, עברה ליד סניף מקדונלדס וראתה את דניאל בן ה-9 יושב על המדרכה, נשען על ספסל עץ קטן ומכין שיעורי בית. התמונה של הילד הנחוש ריגשה אותה. היא שלפה את הפלאפון, צילמה את הילד ושיתפה בחשבון הפייסבוק שלה. בצד התמונה הוסיפה משפט: "הילד הזה נתן לי השראה".

רבים הסכימו עם ג'ויס, התרגשו יחד אתה ממראה הילד שאין לו הרבה אבל עושה מה שהוא יכול בנסיבות הקיימות. הם שיתפו את התמונה, שוב ושוב ושוב. לאחר שבועיים, עם יותר מ-9000 שיתופים, השתנו חייו של דניאל, לטובה.

חדשות  ABC-CBN איתרו את דניאל וגילו שהחיים לא פינקו אותו. בשנת 2013 נשרף בית המשפחה ואף האב נספה. דניאל, אימו ושני אחיו נותרו חסרי בית. האם, כריסטינה אספינוזה בת 42, עובדת כעוזרת בית ומרוויחה סכום של 80 פזו פיליפיני כשכר יומי. שכר השווה ל-1.77 דולרים.

שווה שיתוף. תמונתו של דניאל כברה מכין שיעורים לאור מקדונלדס (צילום: מתוך פייסבוק)שווה שיתוף. תמונתו של דניאל כברה מכין שיעורים לאור מקדונלדס (צילום: מתוך פייסבוק)

כדי להצליח להביא אוכל לילדים היא מוכרת סיגריות וממתקים ברחובות מינדנאו ונאלצת לפעמים גם לפשוט יד ולקבץ נדבות, כדי להביא אוכל לילדים.

מאז פרסום התמונה של דניאל וזיהויו על ידי חברת החדשות, החלו לזרום אל המשפחה תרומות. המשפחה קיבלה כסף, ציוד לבית הספר, אפילו מלגת לימודים, שעשויה לפתוח לדניאל ואחיו דלתות ולהבטיח את עתידם.

"אנחנו מאושרים" אמרה כריסטינה, "אני לא יודעת איך נוכל לגמול על כל הברכות האלה. עכשיו דניאל לא יצטרך להיאבק ולסבול רק כדי להצליח ללמוד". בינתיים דניאל כבר יודע מה הוא רוצה להיות כשיגדל: "כשאגדל, אני מקווה להיות שוטר" אומר הילד הקטן לחדשות ABC-CBN  "אני רוצה לעזור לעם הפיליפיני".

ג'ויס, שהעלתה את התמונה הגורלית לפייסבוק וגרמה, בעקיפין, לתפנית המשמחת בחייו של דניאל התרגשה לראות עד כמה העולם התגייס לעזרתו. בפוסט חדש כתבה: "לא חשבתי שתמונה פשוטה יכולה לחולל שינוי כל כך גדול. תודה חבר'ה ששיתפתם את התמונה, בזכותה זה יכולנו לעזור לדניאל להגשים את החלומות שלו. אני מקווה שהסיפור של דניאל ימשיך לגעת בלבבות ולתת לנו השראה ומוטיבציה בכל מצב שנתקל בו בחיים".

תגיות:פייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה