דמויות ביהדות

4 דברים שלא ידעתם על רבי שלמה מקרלין

היום, יום ההילולא של רבי שלמה מקרלין, הוא יום מסוגל לישועות על ידי תפילה. 4 ידיעות על רבי שלמה מקרלין, זכותו תגן עלינו

אא

1. רבי שלמה מקרלין חי ברוסיה ונהרג על קידוש ה' לפני למעלה ממאתיים שנה. היה קדוש בחייו ובמותו. 

2. היום כ"ב בתמוז הוא יום ההילולא של רבי שלמה מקרלין זצ"ל. צדיקים דיברו הרבה ממעלת יום זה ואמרו כי המתפלל בו זוכה לישועות רבות.

תפילה ביום מסוגל זה, תוך הזכרת זכותו של הצדיק רבי שלמה בן יוטא, הינה בעל כוח עצום.

3. היה בעל מופת גדול. מסופר על אחד מחסידי לובביץ' לא זכה להיפקד בילדים שנים רבות. הוא פנה לרבי שלמה מקרלין וביקש ברכה, ואכן זכה להיפקד. כאשר סיפר החסיד את הסיפור לרבו, בעל התניא, השיב לו רבו: "דבר זה ידוע אצלנו, שאם הקארלינער יאמר שלאבן יהיו בנים – גם לה יהיו!"

סיפור מופת נוסף על רבי שלמה מקרלין. בשהותו ברייסין רצו אברכים לחמם את המקווה ועל כן שפכו לתוכן מים רותחים. למרבה האסון לא הבחינו השופכים באדם שהיה בתוך המקווה, שנכווה בכל גופו. רבי שלמה מקרלין מיהר לחדר המקווה, ביקש שישכיבו את האדם על הספסל ויפשיטו את בגדיו. אכן הכוויה הייתה איומה וגם העור התקלף עם הבגדים. כאשר סיימו להפשיטו, שלח רבי שלמה מקרלין את ידיו הקדושות והעבירן על גופו של האדם. בכל מקום שהעביר את ידו, התרפא העור לגמרי וחזר למצבו הקודם. כך העביר רבי שלמה את ידו על כל גופו, והאברך קם על רגליו, לבש את בגדיו והלך לביתו כאילו לא היה דבר!

4. נהרג על קידוש ה' בהיותו עומד בתפילה. על מותו נכתב בספר "שמע שלמה" בשם הרבי מקוזניץ: "רבי שלמה היה עטוף בטליתו, בקדושת "כתר" והוא שרוי בדבקות נפלאה, לא ראה ולא שמע מאומה. היה ממליך את בורא כל העולמים ושואג בקול גדול ונורא "לך ה' הגדולה והגבורה כי לך ה' הממלכה" באותו זמן מאחורי החלון כיוון חייל רוסי בשם ארמילוס ימ"ש את רובהו מול רבי שלמה הקדוש. נכדו הצעיר של הרבי עמד על ידו ומרוב בהלה משך בטליתו. בשל הנענוע התנער רבי שלמה לרגע מדבקותו, ואז ירה בו הקוזק הרוסי חץ, פצעו קשה מאוד. חמישה ימים לאחר מכן, בכ"ב בתמוז, נפטר מפצעיו רבי שלמה מקרלין, זכותו תגן עלינו".

תגיות:רבי שלמה מקרליןישועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה