חדשות יהדות

לספורטאים הדתיים נמאס: "דורשים הזדמנות שווה בתחרויות"

כשהיה בן 14 פרש עודד רביבי, הספורטאי המקצוען, מהספורט, כאשר הבין שהשתתפות בתחרויות ארציות ושמירת שבת לא הולכות ביחד. עכשיו הוא נאבק בעד ביטול תחרויות בשבת

אא

כבר בגיל שנה וחצי קפץ עודד רביבי למים. הפעוט התאהב בשחייה, ובילה שעות בבריכה, מייחל ליום שבו יהפוך לספורטאי מקצוען. כשמלאו לו שש הצטרף למועדון "הפועל" בעיר, והחל לחתור ולפרפר ב"ימק"א" המיתולוגית.

בגיל 14 התנפץ החלום: עודד הבין שהשתתפות בתחרויות ארציות ושמירת שבת לא הולכות ביחד – ויצא מהמים לקריירה חדשה. לימים פנה לעשייה ציבורית, והתפרסם כראש המועצה המקומית אפרת, אבל שאף שילדיו יתמידו במסלול שנטש.

הדיון שנערך אתמול (ג) בוועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת על מצוקתם של שומרי השבת בספורט המקצועני, החזיר את רביבי בן ה-46 לימי ילדותו.

בשיחה ל-ynet הוא משחזר: "השקעתי הרבה מאוד זמן ואנרגיה בשחיה. כשהתחלתי להגיע לרמה מקצוענית, הבנתי שאני נמדד על פי תוצאות של תחרויות ארציות שנערכות בשבת – ופרשתי משחייה תחרותית. הבנתי שבלי זה כל המוטיבציה יורדת. כילד קיבלתי את זה כמובן מאליו: או שאתה מחלל שבת, או שאתה מסתפק בשחייה חובבנית ובאופן עצמאי בלבד".

עודד רביבי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)עודד רביבי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

את ששת ילדיו עודד לשחות. על שני הגדולים המשרתים בצבא נכפה "פסק זמן", אך ארבעת הצעירים יותר, בגילאי 15-8, הם שחיינים מקצוענים. עמיעד בן ה-13 ישתתף בעוד כשבועיים בארבעה מקצים באליפות ישראל.

"יש בספורט עוד ערכים חיוביים חשובים מעבר לתחרות, ולכן הכנסתי אותם לזה", מסביר רביבי את ההחלטה, "ומעבר לזה, המציאות היום היא מעט טובה יותר ממה שהייתה בזמני: אליפות ישראל לשחייה מתקיימת באמצע השבוע, וגם במוקדמות מאפשרים לשומרי השבת לשחות ביום חול". עם זאת, התחרויות המוקדמות נערכות בימים שישי ושבת, ועודד, למענם של ילדיו, הצטרף למאבק הספורטאים והוריהם.

עודד משוכנע כי את הלחץ על האיגודים בענפי הספורט השנים יש להפעיל דרך הממשלה. זו גם המחשבה שעומדת מאחורי העתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה להפסיק את תקצוב התחרויות הלאומיות שנערכות בשבת –"שלא נשכח שאנחנו מדינה יהודית".

תגיות:ספורט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה