חדשות בארץ

"איך ייתכן שאיני יכול לשמור את השבת במדינה שלי?"

ועדת החינוך התרבות והספורט דנה על "קיפוח שומרי שבת במשחקי ספורט". ח"כ מיקי זוהר מהליכוד קורא למנוע כפיה חילונית

אא

ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה אתמול (ג') בנושא קיפוח שומרי השבת במשחקי ספורט. הדיון התקיים ביוזמת חבר הוועדה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, בעקבות הצעת חוק שהגיש בנושא מניעת פגיעה במועדוני ספורט שומרי שבת

על פי הצעת החוק, מועדון ספורט יהיה רשאי להודיע להתאחדות או לאיגוד שבו הוא מיוצג כי הוא "מועדון שומר שבת", ולא יחויב להשתתף בפעילות ספורט מאורגנת, החל משעה לפני כניסת השבת או החג ועד שעה אחרי יציאת השבת או החג.

ח"כ זוהר הציע כי הארגונים לא יקיימו בשבת ובחג פעילויות ספורט שהמועדון שומר השבת יחויב להשתתף בהן ויהיו ערבים לכך שהימנעות מהשתתפות בפעילויות ספורט אלה, לא תפגע בהישגיו של המועדון שומר השבת.

(צילום: עדי ישראל / פלאש 90)(צילום: עדי ישראל / פלאש 90)

"הצעת החוק שלי לא דיברה על כפיה דתית אלא למנוע כפיה חילונית. קבוצה שלא רוצה לשחק בשבת לא יהיה ניתן לכפות עליה את זה. אני חי במדינה יהודית ודמוקרטית – איך ייתכן שאיני יכול לשמור את השבת במדינה שלי? זה לא הגיוני", אמר זוהר.

יושב ראש הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, התייחס להיבט הסוציאלי של המשחקים בשבת: "באיזו זכות אנחנו מונעים את יום המנוחה מאותם ספורטאים?" מרגי הוסיף וקבע כי הוועדה תוביל קו של הידברות: "הוועדה קוראת לספורטאים שומרי מצוות לא להירתע ולעמוד על זכויותיהם. אנו רואים בחומרה את הניסיון להדיר ציבור רחב ממשאת חייו, כל שכן כשמדובר בכישרון אישי".

מי שהציף את קיפוח שומרי המצוות בעולם הספורט הוא הקלע אבישי ברט, שומר מצוות שהחליט כי השנה הוא לא מוותר. בשנה שעברה הוא העפיל לגמר אליפות ישראל בקליעה באקדח אוויר, אבל ידע שההשתתפות תימנע ממנו כיוון שהאליפות מתקיימת באופן מסורתי דווקא בשבת.

השנה שוב העפיל ברט לשלב הגמר – אך הפעם הוא החליט להיאבק, והגיש עתירה למניעת קיום אליפות ישראל בשבת.

פרקליטו של אבישי, הפרופסור אביעד הכהן. "מדובר בקלע שעשה דרך ארוכה עד שהגיע לקו הגמר, ופתאום אומרים לו שהוא אזרח סוג ב. "יש כאן פגיעה בחופש הדת, מכיוון שהסיבה היחידה שבעטיה מונעים ממנו להתחרות כשווה בין שווים היא שמירת המצוות שלו, שמירת השבת שלו".

תגיות:שבתספורט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה