סמארטפונים ואינטרנט

האפליקציה של עם ישראל: מצילה חיים ומגלה את הטוב שבנו

האפליקציה החינמית 'מוסקיטר' מזעיקה למקום מצוקה אזרחים בקרבת מקום וקרובים של המזעיק, מעניקה ביטחון ומצילה חיים

אא

אל"מ במילואים, שאול אבידוב, המייסד וסמנכ"ל התפעול של 'מוסקיטר', פיתח אפליקציה חינמית שתעזור לאזרחים להזעיק סיוע בעת מצוקה. באמצעות לחיצת כפתור ניתן להזעיק את עזרתם של ארבעים האנשים המחוברים לאפליקציה ונמצאים בקרבת מקום. לחיצת הכפתור גם מזעיקה קבוצת מיקוד של אנשי קשר ספציפיים, שהוגדרו מראש.

קריאות המצוקה אינן מגיעות לילדים מתחת לגיל 14 המחוברים לאפליקציה. זאת מאחר ואין כוונה לחשוף אותם למצוקות ולמעשה כי אין ביכולתם לסייע. בגילאי 14 לגיל 18 ניתן לקבל קריאות מצוקה רק באישור ההורים.

"הפתרון הטוב ביותר לאדם במצוקה הוא מהאנשים שנמצאים לידו. יש הרבה אנשים שאם יידעו שסמוך אליהם נמצא אדם במצוקה הם ייחלצו מיד לעזרתו", טוען אבידוב. לדבריו, עד כה משתמשים באפליקציה עשרות אלפים, בכל שטח ישראל: "אם אדם במצוקה באחד מכבישי יו"ש, נזרקת אבן, פנצ'ר וכו', כאשר הוא לוחץ על לחצן המצוקה, מישהו שנוכח בסביבה הקרובה יגיע מיד אל הנקודה המדוברת".

אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

"המהפכה שאנחנו רואים היא קודם כל תחושת הביטחון, הידיעה שאתה לא לבד. אנשים יודעים שאם הם במצוקה הם ילחצו ויבואו לעזור להם. לא קרה שאנשים קראו ולא נעזרו. מסתבר שאנשים לא מתעלמים אלא רוצים לעזור", אומר אבידוב ו"מגלה" לנו שאנחנו בעצם אנשים טובים, וכל שנותר הוא רק לחשוף את הטוב הזה.

אבידוב מספר על מקרה בו ילד שריסק את הכתף מנפילה מסוס בנחל ציפורי הזעיק עזרה ואכן הגיעו למקום שני אזרחים עם רכב שטח, "הם לעולם לא היו יודעים שבמרחק של 300 מטר בוואדי מהם יש ילד במצוקה ללא הקריאה הזו".

אבידוב מוסיף מספר על אירוע שהתרחש בשבוע שעבר ובו אדם בן 69 תושב בית לחם הגלילית חש בליבו ונמנע מלקרוא לעזרה עד שחש שכוחותיו כלים והוא עלול לאבד את חייו, ואז לחץ על האפליקציה. 23 אנשים קיבלו את קריאתו ושלושה מהם הגיעו מידית והצילו את חייו. לדברי אבידוב "התודות שקיבלנו ממנו והתחושה שהצלנו אדם, שאם לא היה לו את ה'מוסקיטר' לא היו מגיעים אליו והיו מוצאים אותו מת בלילה – זה מה שנותן לנו דרייב הלאה". 

תגיות:אפליקציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה