לאישה

המדריך להרפיה יהודית

"בעולמנו אין אפשרות בעיני בשר ודם לראות את אחדותו המוחלטת של הבורא, על כן אנו מכסות את עינינו בקריאת שמע, כדי שנשמע ונחוש לפחות בלב את אחדותו"

אא

האורות עומעמו ומוסיקה שקטה ומרגיעה נשמעה בחלל החדר. הקבוצה הייתה ישובה במעגל, והמנחה בקול שקט ורגוע אמרה לעצום את העיניים ולקחת מספר נשימות עמוקות. נשימות בטן, להרגיש איך הבטן עולה עם השאיפה ויורדת עם הנשיפה. כל אחת בדמיונה תגיע למקום בטבע שמסב לה עונג, רוגע ושמחה.

"התמקמי בדמיונך במקום זה כרצונך", אמרה המנחה, "תוך כדי נשימות עמוקות הרגישי איך כל גופך לאט לאט נרגע ונהיה רפוי ונינוח, וכעת התבונני רגע קט על מחשבותייך המתרוצצות במוחך, תוך זמן קצר תגלי שהן עצרו משטפן הרגיל, כך מגלה לנו האדמו"ר מפיאסצנה כאשר מתבוננים אנו על מחשבותינו תוך זמן קצר שוקטים הם משטפם הרגיל.

"לתוך השקט הזה שנוצר כעת בראשך, הכניסי את המשפט 'אנכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים'. הרגישי שמעל לראשך את מותחת כרגע מעין דופן בצבע תכלת שעליה מתנוססת מצוות האמונה תוך כדי כך התבונני במצווה זו והפנימי את הרעיון שה' הטוב והמיטיב פונה אלייך אישית, ואומר לך: אני שלך! אני הוא בעל הכוחות כולם, אין עוד מלבדי. הוצאתי אותך מכל מיצרייך ואת יכולה להבין מכך שיש בכוחי להוציא אותך מכל מיצר שתיפגשי עמו כאן בעולם.

"מצוות האמונה נמתחה ברגע זה מעלייך בצבע תכלת  מאירה עלייך מאורה. ראי, הרגישי והפנימי מצוה תמידית זו, נשמי עמוקות ותחווי את האמונה החזקה בחי העולמים הכל יכול, הרגישי את הפנייה האישית שלו אלייך.

"ועכשיו", הוסיפה המנחה, "ראי, מתחתייך נפרשת דופן תחתונה בצבע צהוב. מקמי עליה את הציווי לא יהיה לך אלוקים אחרים על פניי, הפנימי כאן בארץ בעולם התחתון אל תתני לאף אחד כוח של א-לוה גם כאן על הארץ. אני הוא אלוקייך ולא אחר, גם אם נדמה לך שלמאן דהו יש איזה שהוא כוח לפרנס, לרפא, להציל, זכרי הכול מכוחי ואין עוד מלבדי!

"וכעת, לאחר נשימה עמוקה ראי מולך דופן לבנה בוהקת באור יקרות נמתחת ועליה מצוות ייחוד השם: 'שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד'. כל מה שבא מולך בחייך הכל אחד. נכון, בעולמנו  אין אפשרות בעיני בשר ודם לראות את אחדותו המוחלטת של הבורא, על כן אנו מכסות את עינינו   בקריאת שמע, כדי שנשמע ונחוש לפחות בלב את אחדותו. אך צריך לדעת שכל מה שאת פוגשת  בחייך הכל מאותה אחדות אלוקית השם יתברך אינו רק משגיח על המציאות, אלא הוא מהות כל מציאות. קחי נשימה עמוקה ונסי לחוות את חוויית הידיעה שהכל הוא מהות אלוקית.

"וכעת, קחי נשימה עמוקה ומימינך ראי נפרשת הדופן הרביעית ירוקה ומאירה ועליה מצוות  אהבת השם ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך אהבה זה הרגש העמוק ביותר שנולד מהתבוננות העמוקה מייחוד השם כאשר אני חווה שהכל בעולמי ממנו יתברך רגש האהבה עולה וצף. שימי לב שמיקום מצווה זו בדופן הימנית שמסמלת את מידת החסד, הוא צד ימין שלך המקביל לצד דרום המסמל את הרגשת החום. נשמי עמוק ונסי להצית את שלהבת האהבה שבתוכך.

"הרגישי את חום לבך ואת התפשטות החום בכל גופך. נוחי מעט בתוך חום האהבה היוצא מלבך אל הבורא, אל הטוב והמטיב. קחי נשימה עמוקה ומשמאלך ראי כיצד נפרשת הדופן החמישית והיא זוהרת בצבע אינדיגו, מצוות יראת ה' 'ועתה ישראל, מה השם אלוקיך שואל מעמך כי אם ליראה', ראי את הדופן השמאלית נפרשת ואת כבר נמצאת בתוך המרחב האלוקי, כנסי לעומקו של הציווי אשר בעצם מגדיר את היראה הנכונה שהיא הפחד מניתוק הקשר מהשם יתברך, הפחד להתנתק מקשר האהבה עמו, הפחד מהפרת הברית. שימי לב שאותיות יראה יוצרות את המילה ראיה. אני רואה את השם יתברך בכל מה שאני חווה בחיי".

המשך בשבוע הבא...

תגיות:הרפיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה