חדשות בארץ

הגולשים התגייסו - תרופה מצרפת נשלחה לשירה בת ה-4

הרבה מעבר לשיתופי תמונות, פייסבוק הוכיחה פעמים רבות את כוחה כרשת חברתית של עזרה הדדית

אא

שירה בת ה-4 מאושפזת מזה כשבועיים בבית חולים עם טיפול אינטנסיבי לחיידק באזור האוזן. החיידק אינו מגיב לתרופות הנפוצות בישראל. ד"ר אייל יחזקאלי, מומחה לאף-אוזן-גרון, הנחה את לירן דקה-בראמי, אמה של שירה, לאתר את התרופה "אוריקולורום".

לאחר שנתקלה בקשיים רבים להשיג בישראל את התרופה, פנתה לירן לגולשי פייסבוק לעזרה. תחילה העלתה פוסט אישי, שזכה ל-34 לייקים, ולאחר מכן החליטה לכתוב פוסט נרחב יותר גם בקבוצת "פשפשוק-למסירה", שזכה עד כה למאות תגובות ומאות לייקים.

גם הפעם לא הכזיבו הגולשים הישראלים: תוך שלוש דקות בלבד פנה ללירן גולש ששלח חברה שגרה בצרפת לרכוש שלוש חפיסות של התרופה, אבל דיווח בהמשך שהעלילה הסתבכה, כשהחבילה יורטה על ידי הדואר הצרפתי בבקשה לאישורים הנדרשים למשלוח תרופות.

שירה בת הארבע (צילום מסך מתוך פייסבוק)שירה בת הארבע (צילום מסך מתוך פייסבוק)

במקביל המשיכו גולשים רבים אחרים להציע את עזרת חבריהם וקרובים, שאמורים להגיע מצרפת לארץ הקודש בימים הקרובים, בעוד אחרים הציעו אלטרנטיבות לרקיחת תרופות קשות להשגה באופן פרטי, ובתי מרקחת מקומיים בודדים בהם יש סיכוי למצוא אולי את התרופה.

לפני פחות מיממה עדכנה לירן בתגובה בפרופיל שלה כי התרופה נקנתה ונמצאת בדרכה לישראל.

בתפילה שלא נצטרך, אך אם אי פעם תזדקקו לתרופה קשה להשגה, אל תתייאשו. קיימת אופציה, אותה הציעו הגולשים בתגובותיהם, הנקראת "שירות ייחודי לייבוא תרופות אישי". השירות דורש אמנם יותר זמן מרכישה מעבר לדלפק בית המרקחת, וטופס חתום על ידי רופא, אבל יכול לסייע במקרים כמו זה, בהם התרופה הנחוצה אינה משווקת בישראל, או שהופסק שיווקה מסיבה כלשהי.

תגיות:פייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה