איש ואישה: מצאו את ההבדלים

חובה על כל בן זוג ללמוד ולדעת את כל תכונות בן זוגו. לולי זה חיי הנישואין יתקלו פעם אחר פעם במריבות ואכזבות, בפחי נפש וניפוץ תקוות, והגרוע מכל - אף משברים נפשיים

אא

פתיחה.

אחד מאבני הנגף העומדים בפני זוג הבא לבנות את ביתו, הוא ללא ספק חוסר הכרת תכונות בן הזוג, אחרי שהחגיגות מסתיימות אתם מוצאים את עצמכם בתוך כותלי הבית. כאן מתחילים החיים והמטרה היא להכיר מי עומד מולי? מהם תכונותיו? היכן הם נקודות החולשה שלו? היכן הם הנקודות החזקות שלו? ממה הוא מתרגש וממה הוא נלחץ ועצב?

כל אלו ועוד, חובה על כל בן זוג ללמוד ולדעת את כל תכונות בן זוגו לולי זה חיי הנישואין יתקלו פעם אחר פעם במריבות ואכזבות, מפחי נפש וניפוץ תקוות, והגרוע מכל אף משברים נפשיים.

משל למה הדבר דומה, לכלי רכב חדיש שגם אם יעלה עליו הנהג הטוב והמנוסה ביותר, אף אם הוא יתניע אך לא ישלב להילוך הנכון, הרכב לא יזוז ויהי מה. כך גם בני זוג אף אם הם לכשעצמם אנשים נפלאים ואדיבים, טובי לב ורחמנים, אם לא ידעו את תכונות הבן זוג הם יכשלו מהר מאוד.

במאמר זה שחלקו הראשון מוצג לפניכם, אנו דנים במאורעות בחיי היום יום שבו כמעט כל בני זוג נתקלים, נדון בזווית הראיה השונה והסיבה למריבה, כיצד פותרים ומתגברים. המשימה: מצא את ההבדלים ביניכם!

הופעה חיצונית.

משפט די מוכר המצוי אצל חלק מהזוגות "אנחנו רק קופצים לחצי שעה, מה את מתלבשת?"

כן, אצל האישה חשוב מאד ההופעה החיצונית שלה, כיצד היא לבושה, כיצד היא מאופרת, כיצד היא נראית וכו´ ולכן אפילו ליציאות קצרות כמו קניה בסופר, או יציאה למקום מסוים, חשוב לאישה להראות טוב, שלא נדבר על אירוע חגיגי. כמובן רמת ההשקעה שלה בהופעה תלויה בסוג היציאה.

המדרש מספר שכאשר הקב"ה לקח מאדם צלע ובנה ממנו את האישה, הוא קישטה ב-24 קישוטים והביאה לפני אדם הראשון, ללמדנו שהטיפוח והיופי הם חלק בלתי נפרד מהאישה וזה טבוע בדמה. כמובן  הכל בצניעות ובדרך המותרת, לא רועש מדי, לא צבעוני מדי, אלא טיפוח ויופי לכבוד בעלה ולא ח"ו לאחרים. ועל הבעל להבין תכונה זו ולהחמיא לה על הופעתה ולא לרגוז או להעיר לה שהיא מטפחת את עצמה אפילו על חשבון איחור לחתונה...

אם הוא יודע מהעבר שהיא תמיד מתעכבת יתכנן את זמן היציאה חצי שעה לפחות קודם כך גם אם היא תאחר עדיין יגיעו בזמן. עם קצת מחשבה ורצון אפשר לפתור כל בעיה.

הכנסת אורחים.

למה כל כך הרבה סלטים חנה, שואל בעלך כשנכנס למטבח. מי יאכל את כל האוכל הזה? הם סה"כ זוג!

"אל תדאג יאכלו, יאכלו, רק אם לא אכפת לך לקפוץ לסופר לקנות גלידה למנה אחרונה!

מה???

הדו שיח די מוכר החלטתם להזמין לארוחת ערב או שבת את ההורים \ הגיסים \ החברים, הם בקושי שנים ואולי יותר, אך את כמות האוכל שרעייתך בישלה אפשר להאכיל את כל הבניין ואתה עומד ותמה מה קרה למה כל כך הרבה? למה 13 סוגי סלטים?

אז כך, בגמרא כתוב "אישה עיניה צרה באורחים" לכאורה נשמע משפט שלילי בגנות האישה, אך לפי חלק מהפירושים לא ולא, זו תכונה חיובית הטמונה בה, הביטוי "אישה עיניה צרה באורחים" פירושו, כמו אדם המותח את החץ על מנת לקלוע למטרה המדויקת הוא מצר את עיניו, אישה יודעת היטב את לב אורחיה היא תכין מספר סוגי דגים כי היא יודעת שאחד האורחים אוהב סוג כזה או אחר, היא תטרח להכין מאכל או עוגה מסוימת לאורח שאוהב את העוגה הזו, כי היא רוצה לרצות את כולם.

זאת ועוד, כידוע האישה נקראת עקרת בית כי היא עיקרו של הבית. האוכל וכל האירוח זה ביטוי עבורה למה שהיא יכולה לעשות, למה שיש בתוכה, ולכן היא תעשה הכל שיהיה מושלם וטעים כי בזה בה לידי ביטוי התוכן הפנימי שלה.

אגב למי שמתעקש להוביל שינוי בתחום, זה רק ע"י שיחות ושכנועים איטיים וסבלניים אך לא זמן קצר לפני בוא האורחים, אין סיכוי שזה יעבוד.

יציאה לאירוע וממנו.

יש כלל מאוד חשוב שעל הבעל לזכור ולשנן "אישה לא לוקחת שיקולי זמן בתכנונים שלה " לכן אל תתפלא אם קבעתם לצאת בשעה שבע, היא עדיין לא מוכנה, במקרה הטוב רגלייך יעמדו מעבר למפתן הבית רק בשבע וחצי. תמיד תהיה זה שמוכן ראשון ותצטרך להאיץ בה להזדרז. אז מה עושים?

אפשר להקדים את זמן היציאה הרלוונטי בחצי שעה, אם הינך יודע שעלייך להתייצב למשל בתחנת האוטובוס בשעה שבע אמור לה שעליכם להיות מוכנים בשש וחצי (הימנע משקר) ואם קרה ושוב היא לא עומדת בזמנים, אל תלחיץ מילה או שתיים שלך שלא במקום והערב או היציאה שלכם נהרסו.

עדיף להגיע לחתונה מאוחר ורגוע מאשר להגיע בזמן ופצוע, אחרי מריבות ולחצים, אז חשוב לעשות את השיקול הזה ולזכור שאשתי היא מעל הכל, השלום בינינו חשוב גם במחיר החופה או המתנה לאוטובוס הבא.

"אוקי, אנו קובעים בעשר וחצי ביציאה כאן ליד המעליות" אתה אומר לה בכניסתך לאולם,

"אין בעיה, קבענו" היא אומרת ונבלעת בתוך ההמון החוגג תוך שהיא מנופפת לשלום.

22:30 אתה בחוץ ממתיך ליד המעליות אך היא לא נראית באופק, אתה מנסה אולי מהכניסה השנייה אך היא גם לא שם, אולי ליד הרכב היא מחכה? אך גם השערה זו התבדתה, רבע שעה חולפת והגברת לא נראית גם לשיחות הפלאפון אין סיכוי שהיא תענה, מי יכול לשמוע פלאפון מצלצל שהתזמורת מחרישה אוזניים.

22:55 היא יוצאת תוך שהיא מלווה בשתי חברות. חולפות עשר דקות עד שהיא כבר לידך "מתנצלת על העיכוב" היא אומרת, ואתה רותח. למה לאחר? אז אל לך לכעוס עליה, יש בתופעה זו את אחד מתכונות הנשים החזקות שהיא תכונת "השותפות" האישה מטבעה היא חברותית אוהבת לפטפט ולדבר, לכן הפרידה אצלה הרבה יותר ארוכה מזו של הגבר שנפרד מחבריו ללא עיכובים מיותרים. בנוסף לעובדה שפתחנו עימה "אישה לא לוקחת בחשבון שיקולים של זמן".

 

בשביל להגיע לפתרון אפשר לנסות מה שהובא לעיל להקדים את זמן היציאה הרלוונטי ואם זה לא שייך לקחת בחשבון שהיא תאחר ובכך פחות לצפות להגעתה בזמן ממילא גם פחות לכעוס.

תגיות:זוגיותתכונותאופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה