בריאות ותזונה

שש עובדות על הצום

מה קורה לגוף שלנו בשעת צום, מדוע לא כדאי להפריז באכילה כשפותחים את הצום, ועד כמה חשוב להתמלא ראשית בנוזלים? כל זאת ועוד, במסמך החשוב שלפניכם

אא

עבור אנשים רבים, עצם המילה 'צום' - משמעה כאבים וסבל. האם זה מוכרח להיות כך? לא בהכרח! לפניכם כמה עובדות שרק המחשבה עליהן, כבר תגרום לכם להרגיש אחרת. הצום היא 'שיטת פעולה' שבה הגוף מרפא את עצמו. המנוחה שהוא מקנה לאיברים, ובפרט למערכת העיכול - היא מנוחה שאין לה אח ורע  והגוף שלנו זקוק לה יותר מכל. 

אז מה אנחנו למדים על הזמן שבו שרוי גופנו בתענית?

1. אם חשבתם שיום צום הוא הזדמנות טובה לעשות דיאטה, הרי שטעות בידכם: שריפת השומנים תתאפשר רק לאחר שהגוף ישתמש במאגרי הסוכר שלו - תהליך שייקח לפחות 24 שעות. כך שאם השלתם ממשקל גופכם, בעת צום של כמה שעות, סביר להניח שזה קרה הודות לאיבוד נוזלים (מה שמגביר את הסיכוי להתייבשות).

2. כדי למנוע סכנת איבוד נוזלים והתייבשות ביום הצום, יש להתחיל לשתות כ-10 ספלי מים, יום קודם לכן. חשוב גם להימנע מפעילות גופנית כלשהי במהלך הצום, ולהשתדל להיות במקום מוצל ככל שניתן. 

3. הצום מאפשר לאיברי ההפרשה לקבל את המנוחה שהם זקוקים לה כדי להתחיל לעבוד מחדש, על סילוק הרעלים שבגופנו. 

4. הצום עוזר לפירוק וספיגה של נוזלים, ומשמר את האנרגיה שהמערכות שלנו נזקקות לה. כמו כן, הוא מגביר את תפקוד מערכת העיכול, וגורם לחיזוק המוח ובהירות המחשבה. 

5. הצום עוזר לנו להיכנס לממד אחר בכל הנוגע להתייחסות לאוכל: באמצעות המרחק היחסי ממנו, יש לנו אפשרות לבחון את אמיתות התחושות שלנו כשאנחנו טוענים שאנו 'רעבים' או 'צמאים'. 

6. באמצעות הצום, הגוף מקבל הזדמנות להתנקות בניקוי פיזי ומנטאלי. בסיום התהליך נרגיש כיצד חושינו התחדדו, כיצד תחושת החיות חזרה אלינו וכיצד אנו עירניים ושמחים יותר. 

תגיות:צום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה