חדשות בעולם

הכירו את מייסון: האיש שנותן טעם לחייהם של אלפי הומלסים

מייסון וורטמן, בעל פיצרייה בפילדלפיה, ביוזמה מרגשת שנותנת טעם לאלפי הומלסים החיים בעירו. כוחו של אדם בודד

אא

פילדלפיה היא העיר הענייה ביותר בארצות הברית. בפילדלפיה חיים כ-185 אלף תושבים, מתוכם 60,000 ילדים ברמת הכנסה הנמוכה בחצי משיעור העוני. מספר חסרי הבית נמצא במגמת עלייה והמצוקה הכלכלית גוברת.

מול הנתונים הקשים, קם אדם בודד ועשה מעשה המשפר את חייהם של אלפי ההומלסים. הכירו את מייסון וורטמן, איש צעיר בעל חנות פיצרייה בשם "הפיצה הטרייה של רוזה".

הסמהפכה החלה מלקוח שנכנס לחנות הפיצה ובעת התשלום הגיש לקופאי כסף עבור הפיצה שרכש וכן עבור משולש פיצה נוסף ופתק צבעוני עם ברכה ליום טוב. הלקוח ביקש מהקופאי לתת את משולש הפיצה והפתק לאדם שאין לו יכולת לשלם.

עזב קריירה בוול סטריט. מייסון וורטמן (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Mason Wartman)עזב קריירה בוול סטריט. מייסון וורטמן (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Mason Wartman)

ההשראה למעשהו הנדיב של הלקוח מגיעה מאיטליה. שם קיים מנהג מסורתי הנקרא "קפה סוֹספֶּזוֹ". לפי המנהג, יחד עם כוס הקפה שלו, הלקוח משלם על כוס קפה נוספת אך לא מקבל אותה, והיא נשמרת עבור אדם נזקק או חסר בית שיכול להגיע לבית הקפה ולקבל כוס קפה בחינם, מתנת הנדבן. אגב, באיטליה מאמינים שקפה סוֹספֶּזוֹ הוא הבטחה למזל טוב.

עם מעשהו האצילי של הלקוח, החליט וורטמן, בעל הפיצרייה, למנף את הפעילות. הוא הבין את הפוטנציאל העצום ופרסם את הדבר בין לקוחותיו. כיום, כל לקוח יכול לקנות משולש פיצה נוסף בדולר ועל הדלפק ממתינה לו ערימת פתקים צבעוניים דביקים, עליהם הוא כותב איחול כלבבו.

מאז הלקוח החלוץ, נמכרו ב'פיצה הטרייה של רוזה' קרוב ל-10,000 משולשי פיצות לנזקקים ואת קירות המקום מעטרים אלפי פתקים צבעוניים, חלקם עם ברכות ואיורים מושקעים במיוחד.

כך, מחווה קטנה, כמעט מזערית, הביאה להשפעה חיובית מדהימה. אנשים מגיעים לפיצרייה במיוחד על מנת לראות את המקום הזה, המעיד על אצילותם של בני האדם.

תגיות:הומלסיםפידלפיהעוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה