בריאות ותזונה

התעלפתם? עזרה ראשונה תגיע בתוך שלוש דקות

התעלפת בבית? בתוך שלוש דקות יגיע אדם בעל ידע בעזרה ראשונה שנמצא בסמוך, בתוך חמש דקות יגיע כונן או איש מקצוע מתחום הרפואה הדחופה, ובתוך עשר דקות יגיע אמבולנס

אא

משרד הבריאות משיק תכנית שמשיק פועלת לתגבר את זמינות הרפואה הדחופה, כאשר המטרה היא "להגדיל את מספר האנשים המיומנים במתן החייאה - ולהציל חיים". זוהי התכנית הראשונה בה יוגדרו ויימדדו זמני פינוי בתחום הגשת עזרה ראשונה ברפואה הדחופה הטרום־אשפוזית.

התעלפת בבית? בתוך שלוש דקות יגיע אדם בעל ידע בעזרה ראשונה שנמצא בסמוך, בתוך חמש דקות יגיע כונן או איש מקצוע מתחום הרפואה הדחופה, ובתוך עשר דקות יגיע אמבולנס.

האמבולנס יגיע בתוך 10 דקות, הסיוע הראשוני יגיע עוד קודם (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)האמבולנס יגיע בתוך 10 דקות, הסיוע הראשוני יגיע עוד קודם (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

זו הפעם הראשונה שמשרד הבריאות פועל כרגולטור מול גופי העזרה הראשונה, במטרה להסדיר את התחום ולקבוע סטנדרטים לזמני המתנה לחובש או לאמבולנס. התוכנית תתבצע בכמה רבדים, ובהם הכשרה של כל עובדי המדינה ועובדי הרשויות המקומיות, כ־100 אלף איש לפי ההערכה, להגשת עזרה ראשונה והשתתפות בקורסי רענון אחת לשנתיים.

בנוסף, צפוי משרד הבריאות לקדם את החקיקה בנושא הצבת מכשירי דפיברילטור לביצוע החייאה במהלך אירוע לב, במקומות נוספים, ולציוד מסעדות במזרקי אפיפן, לטיפול בתגובה אלרגית קשה.

בד בבד, אפליקציה של מד"א שתושק בקרוב תאפשר לאנשי מקצוע כרופאים, אחיות, פרמדיקים ועוד, להירשם ולקבל דיווח על אירוע שקורה בסביבתם. לצד כל זאת נבדק צעד נוסף, והוא חיבור של כל 3,000 הדפיברילטורים שמוצבים כיום במקומות ציבוריים למוקד מד"א, כדי שיעבירו בזמן אמת נתונים על אירועי החייאה ועל המיקום המדויק שלהם.

מטרת העל של התוכנית הלאומית היא להביא למצב שבו יגדל משמעותית מספר האנשים שמיומנים לתת החייאה בסיסית ולהציל חיים. 

תגיות:רפואהעזרה ראשונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה