הורים וילדים

חופש גדול או עונש גדול? 3 מפתחות לחופש מוצלח

ליקטנו עבורכם מספר טיפים מנצחים שיהפכו את החופש הגדול לכיף גדול גדול. כן, גם להורים

  • כ"ב תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הילדים כבר בעיצומם של ימי החופש הגדול. בעוד אנחנו, ההורים, רחוקים מחופש כרחוק מזרח ממערב. מלבד המורות והגננות החופשות בצוותא עם התלמידים, רובינו ממשיכים בשגרת היום ועובדים. גם אם ניטול כמה ימי חופש, לא נגיע לכדי חודשיים תמימים.

דיו רב נשפך על הפער בין החופשה במוסדות הלימודים למספר ימי החופשה במקומות העבודה של ההורים, אך נכון לעכשיו זוהי המציאות, והיא לא קלה.

ליקטנו עבורכם מספר טיפים מנצחים שיהפכו את החופש הגדול לכיף גדול גדול. כן, גם להורים.

אז מה עושים? - משנים גישה

הדבר העיקרי שחייבים לעשות הוא לשנות את הגישה. הילדים כאן. זהו נתון קיים ויהיה נחמד יותר לכולנו אם שהזמן יעבור בטוב ובנעימים. לשם כך אנחנו צריכים לארגן במחשבתנו מחדש כמה דברים שידענו, אבל הספקנו לשכוח.

החופש הגדול זמן מוגדר שיש לו התחלה וסוף. זהו זמן שנותן לנו הזדמנות להגיע ולהתקרב אל הילדים שלנו בצורה שאנחנו פחות מכירים ופחות משתמשים. החופש יכול להיות מעין מקפצה משפחתית להווי משפחתי, לנינוחות, לכיף משותף וליהנות מהבית ומהגיוון המרענן. התקשורת שלנו עם הילדים נינוחה וללא תזכורות לימודיות מרגיזות. החופש הוא זמן של אין לחץ של שיעורי בית, מבחנים, תלבושת, איחורים לבית הספר... אלו חודשיים שהילדים שלנו חווים את עצמם בנינוחות מופלאה ומענגת.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הילדים שלנו האוצרות שלנו שאנחנו אוהבים מאד. אין דבר שיקר לליבנו יותר מאשר הילדים שלנו. אמנם לא תמיד אנחנו מצליחים לבטא את הרגשות האלה, לזכור אותם ולחוש אותם, אך הם נמצאים וקיימים. צריך רק להיזכר בהם ולשים לב אליהם. אם ניעצר דקה אחת ביום, בחדר שקט ומסודר, מומלץ עם כוס קפה, וניזכר מי הם האוצרות, שערכם לא יסולא בפז, כמה הם מתוקים ומקסימים וחכמים (בדרך כלל...) החופש הגדול ייראה אחרת. בטוח.

אנחנו עצמנו אנחנו משתדלים לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים במסגרת מציאות חיינו. אנחנו עובדים קשה (בשביל הילדים...) ומשתדלים למצוא זמן ופניות למרות הכל בשבילם. אנחנו מצפים מעצמנו להתמודד בשלמות בהמון חזיתות במקביל: זוגיות, משפחה, עבודה, בית. לאו דווקא בסדר הזה, וכל אחד מהם הוא משרה מלאה בפני עצמה. דבר ראשון נשנה את ההסתכלות הביקורתית, הקפדנית והשיפוטית שלנו על עצמנו, נזכור היטב ש"לא עלינו המלאכה לגמור" (אבות ב', ט"ז), נקבל את עצמנו באהבה ובהערכה למרות כישלונותינו הקטנים והגדולים, נזכור שאנחנו בני אדם לא מושלמים עם צרכים אישיים, ועומס ומיליוני מטלות. נפנים שאנחנו מנסים לעשות את המרב והמיטב אבל התוצאות הן בידיו של בורא העולם. נזכיר לעצמנו לעיתים קרובות שאנחנו ההורים הכי טובים לילדים שלנו ובנו בחר ה' לתפקיד הגדול הזה, לגדל לו דור חדש של תורה ויראה ומצוות.

כשנזכור את שלושת המפתחות הללו, ייראה החופש הגדול קסום מתמיד.

תגיות:הוריםחופש הגדולילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה