מעניין

שרה זועבי: "אני ערביה, ציונית גאה; היתה שמועה שהתגיירתי"

כששרה זועבי נכנסה לאודישן שלה בתוכנית הבישול 'מאסטר שף', וסיפרה כי הנער הערבי שתמך בישראל במהלך מבצע 'צוק איתן' - זהו בנה - היא הצליחה להותיר חותם מסוג אחר בשופטים. "אני ערביה, מוסלמית, ישראלית, ציונית גאה", אמרה

אא

 

'אני ערביה, מוסלמית, ישראלית, ציונית גאה', כך הציגה את עצמה שרה זועבי (43) אם לשני ילדים, מנצרת עלית - בפני שופטי תוכנית הבישול הפופולרית, 'מאסטר שף'. "אפילו הייתה שמועה שהתגיירתי, בגלל שאני לובשת כובע. לא יפה?". הבעת עניין ותמיהה נסוכה על פני השופטים, וניכר כי שרה הצליחה לסקרן אותם - עוד בטרם טענו מהמנה שהכינה. 

כשאחד השופטים מבקש להבין את פשר ההגדרה 'ציונית', משיבה זועבי: "ציונית זה שאני מאמינה בזכות העם היהודי, שתהיה לו מדינה משלו. שהיא מדינת ישראל, ארץ הקודש. בטח מי ששומע אותי יגיד: 'מה, השתגעת? איך את אומרת שאת ציונית?'. רוצה להגיד לכל ערביי ישראל, באמת, להתעורר. אנחנו נמצאים בגן עדן, להשוות אותנו במדינה, לכל מדינות ערב - אנחנו בגן עדן. אני אישית, אין לי מדינה אחרת, ואין לי דגל אחר. עם כל הכבוד ללאום שלי, זה לא אומר שזו בגידה. אני לא הזקתי לאף אחד".

שרה זועבי. קרדיט: אתר 'מאקו'שרה זועבי. קרדיט: אתר 'מאקו'

השופטים המומים אך זועבי ממשיכה בשלה. "איפה יש יותר טוב ממדינת ישראל, תגיד לי? אני יכולה לעשות במדינה אחרת מה שאני עושה פה? אני בטוחה שמאה אחוז מערביי ישראל - אם תגיד להם בואו, נשים אתכם בשטחים, ניתן לכם אזרחות שלכם - אף אחד לא יסכים", אמרה זועבי. "יהרגו אותי שאני אומרת את זה, אבל אני באמת מאמינה שאין לנו מקום יותר טוב ממדינת ישראל", הוסיפה בהמשך. 

מוחמד זועבימוחמד זועבי

אז מאיפה האומץ לדבר ככה, בחופשיות, קבל עם ועדה? כמובן, מבנה - מוחמד זועבי, שישב בקהל. השם נשמע לכם 'מצלצל'? לא בכדי. מוחמד זועבי (כן, כן, קרוב המשפחה של חברת הכנסת חנין זועבי) הוא הנער שיצר סביבו סערה, לאחר שהביע תמיכתו במדינת ישראל - במהלך מבצע 'צוק איתן'. "אני אמא של הנער הערבי מוחמד זועבי, שאיימו על חייו ורצו לרצוח אותו, בגלל הדעות שלו", אומרת זועבי ומוסיפה, "לפני צוק איתן, כשנחטפו שלושת הנערים - הבן שלי, כמו בן אדם, הוא לקח את זה מאוד קשה". תגובת הנגד של בנה כנגד האכזריות של הטרוריסטים הייתה העלאת סרטון תמיכה בישראל, לרשת החברתית 'פייסבוק'. "שילמנו מחיר מאוד כבד. מאוד. הותקפנו, הרבה חברים התנתקו מאיתנו, גם המשפחה. אני גאה בבן שלי. אני חינכתי את הבן שלי לאהוב את הבן אדם בתור בן אדם, ולא להבדיל בין יהודי ובין ערבי. כולנו בני אדם".

תגיות:מאסטר שף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה